Wieści z Crystal Empire

Aktualnie, na forum pracuję nad rozpisaniem cech rasowym. Zabieg ten ma pomóc Graczom kreować oraz prowadzić postać.

Rasy, które mają juz gotowe cechy to: ludzie, elfy, krasnoludy, wampiry, lyknie, hajitci oraz naggarczycy.
I tak np. Krasnoludy będą miały możliwość wyszukiwania złóż za pomocą nautralnego radaru, a mianowicie, mogą poruszać swoimi cząsteczkami magii, aby wykryły te należące do złóż. Oczywiście będzie trzeba tą umiejętnść doskonalić.
Oto kilka wybranych cech rasowych:

Ludzie

Wszechstronność – to cecha, która pozwala ludziom pałać się praktycznie każdym zawodem. Wprawdzie, nauka takowych, może zająć nieco dłużej, to jednak po opanowaniu nie ma praktyczne żadnych tajemnic. Oczywiście, trzeba pamiętać, że niektórzy mają tak zwany naturalny dryg do niektórych czynności.

Szybka adaptacja – dzięki niej, ludzie są w stanie zdecydowanie szybciej dostosować się do sytuacji, w której się znaleźli. Radzą sobie lepiej w trudnych sytuacjach niż większość ras, co pozwala im przodować z pomysłami w trudnych sytuacjach, a czasami nawet w tych dość ekstremalnych, szybciej biorą się w garść. Chyba, że ktoś bardzo wrażliwy, wtedy to inna sprawa.

Elfy

Mniejsza wytrzymałość – za sprawą delikatniejszej budowy ich ciała są mniej wytrzymalsze. Bardziej odczuwają ból, który przeciętny człowiek jest w stanie wytrzymać bez brania tabletki przeciwbólowej. Łatwo nabijają sobie siniaki przy mocniejszych uderzeniach. Mogą jednak, jak wszystko wyćwiczyć, ale idzie im to mniej sprawnie, acz niektórym w ogóle.

Wyższa inteligencja – elfy, z racji obcowania z magią przez wiele dekad rozwinęły zdecydowanie bardziej swoją inteligencję niż inne rasy. Potrafią bez problemowo rozwiązywać logiczne zagadki wymyślane przez ludzi, nie mają także problemu z wykryciem kłamstwa. Chyba, że ktoś potrafi być wyrafinowanie utalentowany w tej dziedzinie. Nie stanowi dla nich problemu wykrywanie pułapek, tajnych i ukrytych przejść. Przychodzi im to z wielką łatwością i co za tym idzie, uczą się zdecydowanie szybciej, co pozwala im na biegłość w wielu dziedzinach.

Krasnoludy

Zwiększona siła – krasie mają zdecydowanie więcej siły niż przeciętny człowiek. Są w stanie udźwignąć nawet dwa razy większy ciężar niż ludzka istota. Nie mają najmniejszego problemu z przerzuceniem jedną ręką przez ramię, dorosłego elfa. Jeśli będą ćwiczyć swoją siłę, będą w stanie bez problemowo zniszczyć gołą pięścią mały głaz, czy podnieść chociażby krowę i utrzymać ją przez kilkanaście minut.

Wyczuwanie złóż – krasnolud posiadają coś w rodzaju radaru, który podpowiada im w jakim miejscu mogą znaleźć dane złoże minerałów czy kamieni szlachetnych. Działa to na takiej zasadzie, że rasa ta, ma zdolność wyczuwana pierwiastków magicznych jakie emanują z danego złoża i bez problemu je odnaleźć. Musi oczywiście przyłożyć dłoń do podłoża, aby pierwiastki magiczne w jego ciele zaczęły reagować na te w otoczeniu. Oczywiście wiedza teoretyczna i praktyczna jest również przydatna. Krasnolud musi udać się najpierw w dany teren, aby móc skorzystać ze swojego daru.

Wampiry

Więź telepatyczna – wszystkie wampiry są ze sobą połączone więzią telepatyczną. Oznacz to tyle, że mogą bez przeszkód komunikować się ze sobą. Młode wampiry mają ograniczoną możliwość takowej porównując ją do wielkości średniego ludzkiego miasta. Im starsze ta odległość się zwiększa i może obejmować zasięg światowy. Stąd Kain, zawsze wszystko wie, co dzieje się z jego Dziećmi Nocy.

Wrażliwość na jedzenie – wampiry nie mogą spożywać żadnych pokarmów. Ich organizm jest martwy, więc nie trawi tego, co zostanie przez nie skonsumowane. Nawet, jeśli Dziecko Nocy pożywi się, za kilka godzin wydali to przez bolesne wymioty. To samo tyczy się wszelakich płynnych napojów, za wyjątkiem alkoholu. Ten, po spożyciu wchłaniany jest do krwioobiegu wampira, a następnie rozpuszczany przez cząsteczki we krwi. Wampir, nie może się w taki sposób upić czy uzależnić.

Lykanie

Zmiana formy – rasa ta posiadła zdolność zmiany swojej formy. Może tego dokonać na dwa sposoby. Świadomie oraz pod wpływem emocji. Tą drugą zdolność można opanować, ale potrzeba wiele lat ćwiczeń i tylko bardzo wiekowe osobniki są w stanie zmieniać się kontrolowanie i panować nad emocjami, acz też nie do końca. Pierwszą formą jest przeobrażenie się w wilka. Zdobywają wtedy, możliwość komunikacji z innymi zwierzętami, ale tracą na tej z innymi humanoidami. Stają po prostu wilkiem, a jedyne co ich wyróżnia od takiego zwykłego zwierza, to zwiększona siła dzięki lykańskiej krwi. Drugą formą jest forma crinos, czyli przeobrażenie w chodzącego na dwóch łapach wilkopodobnego humanoida. Przypominają wtedy potwora z najgorszych koszmarów. Całe ich ciało pokrywa się futrem, twarz zmienia się na zwierzęcą, a szczęka zostaje ozdobiona ostrymi zębami. Paznokcie zamieniają się w pazury, dłonie oraz stopy w łapy. Posiadają także ogon, który nie jako pozwala w pewien sposób utrzymywać równowagę.

Życie w stadzie – podobnie jak wilki, lykanie żyją w stadach. Każde z nich składa się z różnej ilości osobników, od czterech do nawet dwudziestu. Watahą dowodzą osobnicy alfa. Może to być samiec lub samica, albo para. Mówi się na nich zamiennie basior oraz wadera. I o tyle, co u wilków tylko dominujący osobnicy mogą się rozmnażać, tak w przypadku lykan nie ma z tym problemu. Niżej w hierarchii, jak najbardziej mogą się łączyć w pary, ale ich związek musi zostać zaakceptowany przez alfy. Oznacza to, że lykanin oraz ukochany lub ukochana, będą poddani próbie lojalności. Każdy w watasze ma swoje miejsce, dlatego możemy wyróżnić m.in. speców oraz polowań, zdobywania informacji, eliminacji zagrożenia. Nowi członkowie stada są zawsze na najniższym szczeblu. Lykanie bardzo cenią sobie szacunek, dlatego jest on ściśle przestrzegany, a za jego łamanie stosują dość surowe metody wychowania. Nawet, jeśli natrafi się na samotnego wilka, będzie on szukać swojego miejsca pośród innych. Stąd, gdy się przywiążą do kogoś będą go traktować jak członka watahy i chronić na każdy możliwy sposób. Czasami bywają nadopiekuńcze wobec słabszych osobników.

Khajitci

Wrażliwość na miedź – khajitci są bardzo wrażliwi na miedź oraz mieszanki,w których ona występuje. Pierwiastki zawarte w metalu wywołują reakcje alergiczne, a zranienie jest bardzo nieprzyjemne i goi się nawet do tygodnia do nawet dwóch w zależności od jej wielkości. Małe ilości mogą wywołać podrażnienie, a czasami pieczenie. Z tego też powodu unikają wszystkiego, włącznie z biżuterią, jeśli coś zawiera miedź.

Długowieczność – i im przypadła w udziale długowieczność. Dzięki mocy Bogini Bastet, starzeją się dużo wolniej niż inne rasy. Objawy wiekowości pojawiają się mniej więcej po tysięcznych urodzinach, u niektórych osobników, nawet znacznie później. Ich ciało starzeje się dużo wolniej. W okresie, koło trzydziestego roku życia, proces ten wręcz zatrzymuje się. Mogą przeżyć, nawet to czterech tysięcy lat, jeśli będą o siebie należycie dbać i nie stracą życia z różnych powodów. Najdłużej żyjącym khajitem jest Khaji, posiadający najwięcej czystej i niepodzielonej boskiej mocy od Bastet. I to on, jest w stanie ofiarować część swojego życia innemu przedstawicielowi rasy.

Naggarczycy

Wrażliwość – rasa ta jest bardzo wrażliwa i uczuciowa. Łatwo można nimi manipulować, korzystając z ich uczuć. Oczywiście, trzeba wiedzieć, jak ich podejść, w przeciwnym razie manipulacja emocjami się nie powiedzie. Często, z powodu wrażliwości, stają się ofiarami lub przechodzą na stronę zła, uważając, że ich decyzja może im pomóc, a inni nie będą tak cierpieć, jeśli oni będą odczuwać ból.

Więź magiczna – z racji bycia potomkami smoków oraz posiadaniu krwi Wenchanga Wanga, magia nie ma przed nimi żadnych tajemnic. To mistrzowie w posługiwaniu się magią. Uczą się bardzo szybko, gdyż ich pierwiastki magiczne instynktownie reagują na inne pierwiastki, tworząc tym samym łańcuchy pozwalające na czytanie ich. Jako jedyna rasa jest w stanie przejść, po długim kilku dekadowym treningu barierę ograniczeń magicznych. Tylko najstarsi osobnicy są w stanie pojmować wszystkie rodzaje magii. Jedynym wyjątkiem, który stanowi tajemnicę dla tej rasy to magia czasu. Chyba, że osobnik urodzi się z czterema znamionami, jest w stanie się nią posługiwać, ale wtedy trafia pod opiekę Etera i tajemnice zostają z nim na zawsze.

Aktualnie, podgląd cech rasowych nie jest dostępny na forum. Zamierzam dodać je dopiero po ich ukończeniu.

Na razie to tyle! Odmeldowuję się!

Zajrzyj na forum