[LineCladis] Kilka słów o rzemieślnictwie
Witam ponownie wszystkich oczekujących nowości w LineCladis oraz tych których jedynie interesuje sama rozgrywka i czekają na rozpoczęcie gry. Chciałbym dzisiaj opowiedzieć wam ogólnie o systemie craftingu w grze. Nie będę rozpisywał się o tym dokładnie ponieważ wszelakie smaczki odkryjecie sami, ja zaś przedstawię to co jest istotne, jak to wygląda i z czym się je, gotowi? no to zaczynamy.
Postanowiłem, że opowiadając o tym systemie zaczepię się tu o kucharzenie, jako że bardzo lubię gotować w domu.
System craftingu w LineCladis jest zbudowany na podstawie minigierek, które prowadzą gracza do wytworzenia jakiegoś przedmiotu w sposób podręcznikowy, ponadprzeciętny, lub kompletnie spartolić sprawę.
Otóż wygląda to mniej więcej tak:
Kupując lub sadząc na własnych polach rośliny, hodując zwierzęta, robiąc zadania zdobywamy potrzebne nam części ekwipunku będące składnikami do wytworzenia jakiejś recepty.
Same recepty będą sprzedawane przez NPC oraz można je zdobyć, okradając, zabijając potwory, przeszukując jaskinie, łupiąc skarby i przeszukując różnorakie „dungeonowe” biblioteczki/kuferki.
Przy wejściu do określonego miejsca gdzie będziecie mogli wykorzystać swoje recepty, będziecie mogli je sprawdzić klikając na „przejrzyj receptę”, dzięki czemu będziecie mogli sprawdzić co jest potrzebne do stworzenia określonego produktu, czy efekt końcowy jest półproduktem (jeśli tak to co z niego można wykonać) czy produktem (jeśli tak to można sprawdzić jakie efekty daje wykonanie danego przedmiotu).
Po wszystkim będziecie mogli przejść do opcji „przejrzyj recepty w celu wykonania przedmiotu” i jeśli posiadacie odpowiednią ilość składników, klikacie „wykonaj” i to już prowadzi was do fazy „ostatecznego tworzenia”
– jeśli przedmiot wykonywany jest półproduktem (czyli surowcem ponownie używanym do dalszej produkcji, np. robicie śmietanę, która później jest użyta do wytworzenia masła, czy też jest składnikiem zupy) ta faza jest pomijana i przedmiot jest tworzony natychmiast – ponieważ taki przedmiot nie posiada żadnych statystyk, chyba że określono inaczej w jego opisie – tak też jeśli wykonujemy np. zupę to przechodzimy do „fazy ostatecznego tworzenia” gdzie gramy w minigierkę, która ma wykazać jak dobrze wyszedł nam przedmiot (uchylę tu rombka tajemnicy, że można stworzyć przedmiot, kiepski, zepsuty, normalnie wykonany lub bardzo dobrze wykonany – np. dodający +do regeneracji energii w przypadku jedzenia itd.)
Ważną rzeczą tu jest to, że jeśli nie posiadamy własnegej kuchni, kuźni, szwalni itd będziemy mogli nająć się u npc (za drobną opłatą) na określony czas, dodatkowo jeśli jakiś gracz posiada takową kuźnię będzie mógł on udostępnić nam miejsce pracy (czasowo, np na 5 minut, na 10 minut) za określoną opłatą, lub zaprosić nas przez spec. panel domu (wtedy także ustala czas w minutach jaki dany gracz może korzystać z kuźni), gdzie nie będziemy musieli płacić.
Pytania można zadawać na forum.