Pod Białym Piórkiem

Kolejna gra dołączyła do naszego małego projektu. Poniżej kilka informacji o niej.

Historia
Gra istnieje, a dokładniej jest tworzona od około 2006 roku. Jest ona tworzona głównie przemnie (Al) przy pomocy kilku znajomych którzy pomogają od strony oceny rozwoju gry i tego aby gra trzymała się klimatu świata w jakim jest tworzona. Przez ten czas pomogło mi także kilka osób tworząc pewne elementy graficzne. Tworzę tą grę ponieważ to lubię (takie hobby), i nie mam niestety czasu na to aby się nią zajmować zbyt często dlatego jest tworzona już ponad 5 lat (Kolejnym powodem tak długiego czasu tworzenia gry jest ciągły rozwój technologii, przez co aby gra była lepsza przebudowywałem wiele jej elementów wielokrotnie jak się tylko czegoś nowego nauczyłem).

Nazwa gry pochodzi o karczmy prowadzonej na forum (która niestety przepadła przez uszkodzenie bazy danych).

Gra jest od zawsze tworzona według kilku zasad: 1) Jest to projekt tworzony dla przyjemności tworzenia i by stworzyć coś dla graczy. 2) Zawsze darmowy i bez reklam. 3) Rozwijany w wolnych chwilach i przypływach chęci. 4) Ma się wyróżniać od innych gier przez przeglądarki. 5) Ma nie posiadać żadnych ograniczeń czasu gry graczy (energii, punktów, tur itp. wymaganych do wykonywania czynności.) 5) Trzymanie się fabuły i klimatu świata smoczej lancy. 6) Rozwój gry prowadzony nie przez administracje lecz przez graczy – udostępnienie edytorów do tworzenia gry, danie wskazówek a moderatorzy by mieli sprawdzać czy jest wszystko wporządku i umieszczać w grze … Czyli projekt miał być od graczy dla graczy.
Niestety nie umiem tego pomysłu „sprzedać” (nie chodzi o pieniądze lecz o pozyskanie graczy) w taki sposób aby podobało.

Fabuła
Jako podkład fabularny jest wybrany świat smoczej lancy na podstawie powieści z serii „Smoczej Lancy”. Dokładny opis fabuły jest na www.dlnexus.com oraz na forum gry informacje dokładnie w jakiej erze jest gra.

Mechanika
– Każdy gracz może stworzyć na jednym koncie do trzech postaci wybierając z 5 najpowszechniejszych w świecie gry ras. Zaczyna grę jako nowicjusz i po osiągnięciu 10 poziomu profesji nowicjusza może wykonać zadanie i wybrać profesję. Każda rasa ma własne profesje z różnymi umiejętnościami.
– Przy tworzeniu także przykładałem się do zabezpieczeń gry jak i uczciwości gry (brak możliwości zalogowania na 2 postacie na raz by przekazywać przedmioty między swoimi postaciami bez udziału osób trzecich itp.)
– Gra do podróżowania po świecie ma udostępnione rysowane odręcznie mapy na których są wyświetlane także inne osoby w okolicy. Zastosowana jest też technologia automatycznego znajdywania trasy do celu podróży.
– Przeciwnicy w grze są bardzo zróżnicowani, posiadają nie tylko różne cechy ale także umiejętności i własną „inteligencję” która jest ciągle rozwijana, dlatego każdy przeciwnik (od ok 10 poziomu by nie dawać trudnych przeciwników na początku) różni się od pozostałych zachowaniem i inaczej reaguje na łotrów czy adeptów magii. Niektórzy przeciwnicy są bardziej agresywni, badź silniejsi jak przywódcy grup. Są też stworzone walki z grupami przeciwników, lecz nie są dostępne z powodu nie dokładnego jeszcze przetestowania.
– Walki w grze są prowadzone w systemie turowym gdzie gracz ma w każdej turze określony czas i punkty walki do wykorzystania, co pozwala na wykonanie więcej niż 1 czynności w turze.
Podczas walki są brane pod uwagę różne zmiany stanu graczy i przeciwników, jak krwawienie, zamrożenie itp. Walki grupowe graczy są, i są dostępne. O walkach jeszcze dużo by można napisać ale to uzupełnię w pomocy.
– Rzemiosło, podzielone na 2 części: zdobywanie i tworzenie. Zdobywanie wymaga od gracza zdobycia recepty/nauczenia się jak dany materiał wygląda i zdobycia przedmiotów do jego wydobycia (np. kilof). Następnie musi znaleźć materiał na mapie i zacząć go wydobywać. Z względu na ogromną ilość tworzenia nowych przedmiotów i recept zostawione dla graczy.
– Zadania i bohaterowie niezależni. Mechanika zadań jest ciągle rozwijana. Aktualnie poza prostym przynieś – porozmawiaj, są możliwości zadawania pytań, zagadek graczom, poszukiwań na mapie, zależne od pory dnia itp. Bohaterowie niezależni są w prosty sposób programowalni, wraz z udostępnionynm schematem jak ich można tworzyć aby byli oni tworzeni przez graczy.
– Komunikacja, poczta w grze jest i działa. Czat w grze działa trochę skomplikowanie dla nowych graczy ponieważ wyświetlane są tylko wiadomości które mogła usłyszeć postać. Czyli nie od wszystkich graczy, tylko od tych w okolicy. Też trzeba wiedzieć by kliknąć w zakładkę aby się ona pokazała. Wymiana między graczami przebiega tylko jak obie postacie są zalogowane i są w tym samym miejscu i mogą się wymieniać. Wtedy w kilku etapach mogą przekazać sobie przedmioty. Jest też lista znajomych/wrogów, oraz drużyny z wcześniej wspomnianymi walkami drużynowymi.

Plany rozwoju mechaniki są jedynie uzależnione od zainteresowania i pomysłów graczy, ponieważ mogę napisać prawie wszystko co nie wymaga grafiki 3d 🙂

Przydatne linki:
Adres gry: http://www.bialepiorko.pl
Forum gry: http://www.bialepiorko.pl/forum
Blog Admina: http://www.bialepiorko.pl/al
Wiki gdy: http://www.bialepiorko.pl/help/

Dodaj komentarz