[Kroniki Fallathanu] Patronat nad PBFem Atarashii

Kroniki Fallathanu objęły patronatem rozwijającą się grę PBF, Atarashii. O tym czym jest ta gra przeczytacie w rozwinięciu, w każdym razie KF zainteresowały się nią ze względu na odpowiedzialną i aktywną administrację, bardzo ładny i klimatyczny wygląd strony oraz ciekawy, pełen niespodzianek świat. Wszystkie te punkty sprawiają, że Atarashii jest grą jakich mało w naszym grajdołku, a wartościowe rzeczy warto promować 😉 Tymczasem poczytajcie o niej poniżej.

To co tutaj prezentuję jest jedynie odnalezionym kawałkiem pisma, mającym przybliżyć historię stworzenia świata Atarashii. Historię, która jest niezbędna do zrozumienia fabuły forum. Nie wiadomo ile dokładnie tego jest, ale bardzo prawdopodobnie, kolejne kawałki pisma Smoczych Dzieci odkryją nowych bogów oraz tajemnice, które nigdy nie powinny zostać ujawnione…

I. Historia powstania:
Jaki był początek? Tego tak naprawdę nie wie nikt. Jedni mówią, że wszystko co istnieje jest stworzone z magii… W mniejszym lub większym stopniu oczywiście. Niestety żadne ze źródeł nie mówi, w jaki sposób doszło do stworzenia, dlatego też uczeni przyjęli, że świat i wszystko co się w nim znajduje stworzyły smoki. Pierwszym smokiem był Duronor – władca wszystkiego co istnieje, ojciec wszystkich innych smoków i autor dzieła stworzenia. Twórca smoczych run. Jego pierworodnym był złoty smok Ererecez, bliżej znany, jako władca ziemskiej energii i opiekun wszystkich żywych istot. To właśnie on stworzył człowieka i pchnął w niego nieskończony zbiornik many, napełniający według swoich tajemnych reguł. Jego młodszym bratem był Abaddon – bóg wojny i pierwszy smok, który nabył moc przemiany w istotę człowieczą. Gdy smok zszedł pomiędzy dzieci Erereceza, zasiał pomiędzy nich niezgodę, a ta doprowadziła do wielkiego rozlewu krwi. Przez czyny smoka wojny i chaosu narodziła się bogini pokoju – siostra Abbadona i Erereceza, przeciwniczka tego pierwszego. Dzięki Ilhezin zakończyły się długie i krwawe bitwy magiczne, a z powodu tego czynu Abaddon wypowiedział wojnę swojej nowo narodzonej siostrze, która upodobała sobie wędrowny lud i została ich patronką. Przez tysiąclecia na ziemi panował spokój, a smoczy bogowie nie mieszali się w ludzkie życie, które pojawiało się i znikało. Pewnego dnia na świat przyszło dziecko… Już od narodzin było wypełnione po brzegi „boską” maną. Duronor widząc to, uznał, że taki cudowny człowiek może stać się jednym z nich i zasiąść w wieczności obok innych smoków jako pół-bóg. Stało się. Thorn, bo takie nadano imię temu dziecku, szybko zaczął sprzeciwiać się nie tylko swojemu nowemu ojcu, ale także rodzeństwu. W pewnym momencie oszalał od ilości mocy i władzy, którą dostał za nic. Jako Srebrny Smok miał być znakiem jedności między ludźmi, a smokami, lecz zaczął niszczyć domy ludzi jak i twór Erereceza, który rozwścieczony tym faktem zmierzył się z przybranym bratem. Po długiej i brutalnej walce Ererecez padł nieprzytomny, a zwycięstwo odniósł Thorn. Według legendy, łuski Srebrnego Smoka splugawione zdradą, przybrały kolor najgłębszej czerni, którą spotkać można jedynie w czeluściach piekła. Ostatecznie zły smok został wygnany i pozbawiony swego tytułu, a smoczy wyznawcy przedstawiają go jako zwiastun śmierci i cierpienia. Często nazywany jest podniebnym Żniwiarzem lub Zwiastunem Apokalipsy rzadziej Czarną Śmiercią. Teraz smok ten wędruje po świecie powoli wyniszczając go i wskrzeszając swoich dawno zapomnianych braci, o których zapiski już dawno zniknęły z kart historii.

II. Czym jest Atarashii?
Atarashii to gra utrzymana w systemie PBF (z ang. Play By Forum), w której gracz tworzy swojego własnego, unikalnego bohatera, a następnie wkracza nim do autorskiego świata fantasy. Nasze uniwersum inspirowane było na tytułach takich tworów jak „Malowany Człowiek” Petera van Bretta, historii „Diablo 3” Blizzarda czy gry fabularnej „Dungeons & Dragons” Gary’ego Gygaxa i Dave’a Arnesona. Jednak należy pamiętać i mieć na uwadze, że Atarashii to nie mieszanka wymienionych wyżej tworów, a jedynie świat posiadający niektóre ich elementy jak np: rodzaje demonów oraz ich zachowanie, nazwy potworów, klimat czy wreszcie pomysły na bogatą historię niektórych lokacji.
Cała zabawa polega na odgrywaniu swojej postaci poprzez pisanie postów. Dzięki misjom, losowym wydarzeniom i wątkom towarzyskim, gra otwiera przed graczem niezliczoną ilość różnych możliwości. Jedyną granicą jest jego wyobraźnia. Ponieważ jest to gra, w której teoretycznie można wszystko, muszą także istnieć osoby pilnujące świata, aby ten pozostał w logicznym kawałku i trzymał się w ryzach praw fabularnych. Poza administracją, do takich osób należą Strażnicy znani także pod nazwą Mistrzów Gry. Są oni nie tylko opiekunami graczy, ale też ich losem, przyjacielem, wrogiem, przekleństwem… To oni serwują graczom niezliczoną ilość przygód okraszonych licznymi tajemnicami.

III. Co oferuje uniwersum?
1. Świat, w którym gracz zostaje wystawiony na próby, nie tylko: moralne, religijne, polityczne, ale również osobiste.
2. Masa zagadek, które krążą po świecie, legend i mitów, a także niezidentyfikowanych stworzeń zagrażających życiu wędrowców i miast. W tym wiele mutacji i niepoznanych do dzisiaj bestii.
3. Różne religie i idące za nimi ideologię, rzemiosła, historie, polityka.
4. Sprzeczki polityczne między miastami.
5. Szereg demonów, które wzorowane były na książce Pettera van Bretta pt.: „Malowany człowiek” oraz D&D. Wzorowanie się dotyczy -> Klasyfikacji upadłych pod względem: żywiołów, kręgu, wyglądu oraz zachowania i siły.
6. Szereg smoków, bardziej lub mniej znanych, które tak jak demony w większości zagrażają poważnie rasie ludzkiej.
7. Rozwijanie postaci na wiele sposobów pomijając dwa główne dotyczące: poziomów i doświadczenia, bowiem te są tylko sznureczkiem regulującym drogę rozwoju postaci. (Dodam, że planujemy zmienić sposób zdobywania poziomów, ale o tym wkrótce)
8. Zróżnicowany klimat panujący w fabule. Nie da się jednoznacznie powiedzieć, jaki on jest choć w zamyśle całość to mroczny i niebezpieczny świat. Można rzec, że aura naszego światka jest elastyczna i różna w danym momencie. Dla przykładu: w gospodzie będzie zabawa, biesiada itd. a na bagnach mrocznie i niepewnie.
9. Nie posiadamy pór roku. Dany zakątek naszego świata ma stały klimat regulowany co najwyżej pogodą.
10. Rozbudowane zielarstwo. Poza podstawowymi recepturami, gracze mogą tworzyć różne wywary, eliksiry, trucizny, a także klasyfikować niezidentyfikowane rośliny.
11. Gracze mogą posiadać profesję zapewniającą im zatrudnienie. (Poza szeregiem profesji przedstawionych przez nas, każdy ma prawo do stworzenia własnej, unikalnej.)
12. Upierdliwych mistrzów gry, którzy w bardzo wyszukany sposób prowadzą postacie przez świat Atarashii *diabelski uśmieszek*
13. naprawdę miła atmosfera, która zrzesza naszą społeczność. : )
14. Możliwa gra tylko ludźmi. Jeśli komuś nie odpowiada taki stan rzeczy, zapraszam serdecznie na inne fora pbf, które umożliwiają grę elfami, krasnoludami itd. Jesteśmy pod tym względem inni, nie każdy musi to akceptować.
15. Mistrzowie gry na naszym forum są doceniani. Uważamy, że tak jak gracze winni otrzymywać nagrody i mieć przyjemność z prowadzenia postaci przez świat. Ktoś powie, że to zbędne, ale osobiście uważam, iż to właśnie im powinny należeć się jakieś konkretne „wynagrodzenia”, dla samej zabawy i motywacji. Stąd posiadają osobne odznaki i osobny ranking działający zresztą na innych zasadach niż ranking graczy.

IV. Od strony technicznej
Atarashii posiada zaawansowane technoologicznie rozwiązania, które mają za zadanie pomóc graczom w zabawie, a także wesprzeć mechaniczną stronę forum. Poniżej podaję w punktach, co można spotkać na AS.

1.Atarashiibot- Jest to zaawansowana wtyczka postawiona na platformie Gadu-Gadu, informująca graczy o: nowych postach/wątkach w subskrybowanych wątkach/działach, nowych ogłoszeniach, eventach, sesjach, konkursach, prywatnych wiadomościach, a także zapewnia możliwość udzielania bezpośrednio informacji na gg. Znudzeni mogą posłuchać historii naszego Atarashiibota.
2.Poziomy- posiadamy rozbudowaną wtyczkę poziomów, które działają na zasadzie pisania postów. Wtyczka przelicza post gracza i nadaje mu odpowiednią ilość punktów doświadczenia. Aktualnie posiadamy 100 poziomów.
3.Punkty Eteru- Jest to esencja zbierana podobnie jak wyżej, z tą różnicą, że otrzymujemy jej zdecydowanie mniej, a za uzbieranie odpowiedniej ilości możemy zaopatrzyć się w odpowiednie dodatki z eterycznego sklepu.
4.Interaktywna mapa- Nasze forum posiada mapę, która ukazuje dla każdego indywidualnie: odwiedzone krainy oraz obecne miejsce pobytu w świecie Atarashii. Daje także możliwość wędrowania po działach przy pomocy kliknięcia w daną lokację.
5.Oś czasu- Każdy gracz posiada własną oś, która tworzy pewnego rodzaju tekstową mapę podróży. Możemy z niej odczytać informacje na temat tego, gdzie dokładnie gracz był, kiedy tam by oraz jak długo. Ponad to otrzymujemy możliwość sprawdzenia postów gracza i tego ile zdobył: punktów doświadczenia, eteru oraz postów. Oczywiście w tle ukazywane są lokacje, w których gracz był.
6.Automatyczna karta postaci- Po napisaniu KP i otrzymaniu akceptacji, jest ona od razu pobierana do profilu gracza. Wystarczy wybrać tylko zakładkę „Karta postaci” i mamy dostęp do porządanych rpzez nas informacji.
7.Znacznik ukrywający KP- Na naszym forum widoczna jest jedynie część karty postaci, czyli: Imię, nazwisko, wygląd. Reszta pozostaje tylko do wglądu autora, MG, Administracji oraz osób upoważnionych do czytania karty. Stawiamy na jak największy realizm.
8.System subkont- Ponieważ jest wiele osób, które chciałyby pograć inną postacią, został utworzony zaawansowany skrypt umożliwiający tworzenie kont z konta głównego i logowanie się na subkonta bez potrzeby przechodzenia procedury, ponownego logowania. Można także podczas pisania posta wybrać, z jakiego konta chcemy aby post był wysłany.
9.Unikalny edytor tekstowy- Posiadamy rozbudowany i przekodowany edytor.
10.Licznik- Podczas pisania posta, widoczny jest licznik, który umożliwia graczowi sprawdzenie: ilości napisanych znaków, uzyskanego doświadczenia oraz punktów eteru.
11.Atarashii Avatars- Skrypt generujący obramowanie awatarów. Wystarczy wgrać grafikę i gotowe, ramka sama zostaje wygenerowana.
12.Odznaki- Na naszym forum istnieje bogaty spis odznak, które można zdobywać na różne sposoby. Odznaki przychodzą automatycznie, a powiadomienia o nich przychodzą na PW.
13.Księga Atarashii- Po rejestracji, każdy otrzymuje automatyczną księgę, która ma za zadanie pomóc nowym, odnaleźć się na forum.
14.Ranking graczy- Nasz portal wzbogacony jest o ranking graczy, którzy wyświetlani są według posiadanych poziomów. Można w rankingu odczytać także informacje dotyczące punktów sławy oraz posiadanych postów.
15.Loterie- Cóż mogę powiedzieć? W loteriach można wygrywać punkty Eteru.
16.I tak dalej…

V. Na koniec prezentacji
To co ważne, a co będę podkreślał na każdym kroku: Atarashii jest miejscem, w którym mamy się dobrze bawić i czuć. Nie robimy tego dla pieniędzy, a dobrej zabawy, przygody i niezwykłej historii. Pragniemy również pogłębiać pisarskie umiejętności, stąd dajemy wszystkim szansę na rozwijanie się, nie dyskryminujemy za źle postawiony przecinek, czy jakieś drobne potknięcia w pisanym tekście. Za to pokazujemy co jest źle i co można poprawić. Co więcej, z inicjatywy graczy powstały specjalne forumowe warsztaty, w których każdy pisze tekst, a później wszyscy wzajemnie sprawdzają swoje wypociny i oceniają, poprawiają, a zarazem tworzą pozafabularną rywalizację i zabawę, która myślę jest twórcza, a przy tym wspierana przez naszą ekipę.
Niestety, ale forum nie zapewnia możliwości grania różnymi rasami przez co często nowi gracze są zawiedzeni brakiem uszatych elfów. Nie zmuszamy nikogo do gry, cieszymy się jeśli nowe duszyczki rozpoczynają grę razem z nami, a zawiedzonych odsyłamy do innych forów fantasy, które naszym zdaniem są tak samo dobre, a nawet lepsze. ; ) Pomagamy sobie i tworzymy świat w błogim spokoju. Ponieważ posiadamy własny hosting i domenę, nie trzeba martwić się reklamami, konserwacjami i tak dalej. Prężnie rozwijamy możliwości naszego fantastycznego kącika, o czym każdy bywalec Atarashii doskonale wie. Mówiąc już tak w totalnym skrócie, jesteśmy jak dobra rodzinka. Chamstwo i brak ogłady temperujemy.

Link do gry: http://atarashii.pl

Dodaj komentarz