SteamShard – nowy projekt postapokaliptycznej gry TGF
SteamShard to projekt nowej gry browserowej o klimacie post-apokaliptycznego steampunku.
Dlaczego?
Jest wiele gier webbrowserowych. Można znaleźć i te na temat post-apokaliptycznych światów, walk i rozwijania swojej postaci.
Czemu nie grać w nie, lub użyć już istniejącego silnika do stworzenia „po prostu” tego świata?
Niestety, żaden silnik gry mnie nie usatysfakcjonował. Żadna gra webbrowserowa (nie mówiąc zresztą o większości „pełnometrażówek” na PC) nie zaspokoiła moich potrzeb jako konsumenta.
Można powiedzieć też, że PBFy są na to odpowiedzią- tam świat przecież jest limitowany tylko wyobraźnią i zasadami u danego MG.
Tu z kolei, by system naprawdę działał, wszystko zależy właśnie od indywidualnej jednostki- czy to GMa, czy samych graczy i jest to dla mnie zbyt „płynne” rozwiązanie.
Co chcę osiągnąć?
Chcę stworzyć grę, która docelowo będzie na tyle liberalna w działaniach nas, graczy, że nawet gospodarka czy ekonomia będzie dyktowana przez nasze kroki.
Świat, w którym technologia będzie uzależniona od postępów jednostek, gdzie będzie rozbudowany i sprawnie działający system walk pozwalający na swobodne granie for fun, jednocześnie będący trudnym do wyciśnięcia szczytów możliwości postaci.
Gra, w której spokojnie można olać większość „ramek” gier. Gracz powinien odnaleźć w tym świecie swoje miejsce niezależnie, czy chciałby tylko prowadzić sklep w mieście, założyć silny klan graczy i osiedlić się gdzieś w dziczy, zwiedzać świat, czy cieszyć się po prostu z rozgrywek PvP.
Dużym naciskiem kładzionym na ten projekt jest także to, by podczas tworzenia silnika takiej gry stworzyć odpowiednie narzędzia administracyjne, by zaufani moderatorzy z łatwością i bez znajomości specyfiki baz danych czy programowania mogli dodawać nowe przedmioty, postacie, zadania jak i całe eventy.
Nie chcę zrobić kolejnej gry- pudełka na wymiar, gdzie bardzo trudno upchnąć jakiś nowy content.
I ostatnia sprawa, bardziej kosmetyczna ale też dla mnie istotna, która to również była brana pod uwagę startu nowego projektu od zera:
Z tak rozwiniętym światem wszystko trzeba przemyśleć, by funkcjonalność silnika nie zaburzyła zwykłego, prostego interfejsu użytkownika. By każdy mógł się połapać w nowych opcjach trzeba przemyśleć kiedy i jak mają się pojawiać nowe opcje dla postaci, jak zaprezentować dane graczowi i czego się można spodziewać.
Jeśli chodzi o wrażliwy temat zarobkowania na powstałym dziele, nie wyobrażam sobie, by gra, -czy też jej poszczególna część- była odpłatna. Nie popieram także atakowania użytkowników nahalnymi reklamami : )
Projekt który stworzę może mieć jedynie opcje „przyśpieszenia” pewnych rzeczy, które i tak są osiągalne w grze. (Dajmy na to przykład sklepu z egzotycznymi zwierzętami, gdzie kupisz już złapane i oswojone zwierzę)
Nie chcę też, aby te możliwości kupna pewnych dóbr w grze nie wpływały na szanse w konkurowaniu między osobami którzy nie kupują a tymi, którzy wspierają grę w ten sposób.
O świecie
Trudno tu przytaczać wszystko, co planuję (bo to nie miejsce ani czas na jakąś kryptoreklamę : ) ). Świat jest post-apokaliptyczny, chciałbym utrzymać grafiki w stylu steampunku.
Natomiast co do ras i tła historycznego…
Wyobraźcie sobie nas za kilka lat, gdzie technologia niewiele pójdzie naprzód. Dodajcie do tego najazd unii ras obcych, chcących skolonizować naszą planetę. I na sam koniec dorzućmy do tej mieszanki sci-fi trochę magii: jaszczury z Oriona.
Nie wiem, czy ktoś kojarzy, ale jeśli nie: http://czasprzebudzenia.wordpress.com/kosmiczni-najezdzcy/
Owszem, ostatnia rasa jest zdecydowanie zmieniona u nas, najłatwiej będzie, gdy zainteresowani rozwojem gry zajrzą na nasze forum i tam w historii świata wszystko jest wytłumaczone.
Składając wszystko: czyli najazd kosmitów, ujawnienie się już istniejącej na naszej planecie inteligentnej rasy oraz magii i łącząc te „kawałki” w grę pokolenie po zdarzeniach, pod steampunkowym stylem rodzi się i nazwa gry- SteamShard.
Kto to wymyślił? :O
Nie ukrywam, że zarówno pomysł na świat jest dość… innowacyjny, jak i stawiane wymagania odnośnie samej grywalności są wysokie.
Obecnie zaangażowane są dwie graficzki i ja- programista.
W chwili pisania tego artykułu minęły jakieś dwa tygodnie od rozpoczęcia szerszych kroków ku powstaniu gry.
Sam pomysł na świat i grę powstał w mojej głowie gdzieś między piwem a sesją (a raczej między piwem a uporczywym ignorowaniem potrzeby nauki na sesję ), dwa lata temu, jednak spalił się na starcie, kiedy osoba, z którą miałem współpracować stwierdziła, że ma zbyt wiele innych prac, by angażować się w coś, co jeszcze nie istnieje.
Teraz niedawno rozmawiając ze znajomą, jakoś się temat napatoczył, zyskał poparcie i -nie mam zamiaru popuścić : ).
Czego potrzebujemy?
Choćby konstruktywnych komentarzy- ocena czy idziemy w dobrą stronę i nowe propozycje są ważną i potrzebną pomocą..
Oprócz tego, że każda pomoc się przyda, czy to jak powyżej było wspominane poprzez zwykły komentarz, czy też robienie grafik, aż po kodowanie, poszukujemy też pisarzy którzy potrafiliby wczuć się w historię tego świata i rozwinąć go.
Również -być może w przyszłości- Storry Tellerów, którzy w trakcie tworzenia silnika gry mogli wprowadzać innych w historię za sprawą sesji rpg pbf.
Przydatne linki:
http://forum.steamshard.bl.ee/index.php -> link do forum
https://twitter.com/SteamShard -> twitter
Pozdrawiam wszystkich odwiedzających drzewo,
Maciej Sikora
Projekt pełen cech idealistycznych, choć osobiście bałbym się że ta ideologistyczna postawa rozbije się o szary mur rzeczywistości, pod postacią zwykłej ludzkiej małostkowości, problemów ze współpracą i dogadaniem się graczy itp.
Plus mało sprecyzowane cele mogą sprawić problem we wczesnej fazie, zwłaszcza jeśli trzeba dostosować silnik. Nadanie mu takiej funkcjonalności to spory problem, można wszak sprawić sobie gotowy, albo prawie gotowy i go zmodyfikować, ale tu pojawia się problem finansowy. Dodatkowo trzeba opłacić hosting, więc jeśli gra nie prewiduje żadnej formy płatnych bonusów albo tzw „ściepy” to będzie trzeba fundować grę z własnej kieszeni.
Ale żeby nie było, projektowi kibicuje bo klimaty fajne. Mam nadzieje, że się uda.
Dziękuję na początku za tak szybki odezw ;]
„choć osobiście bałbym się że ta ideologistyczna postawa rozbije się o szary mur rzeczywistości, pod postacią zwykłej ludzkiej małostkowości, problemów ze współpracą i dogadaniem się graczy itp.”
No oby tak nie było : )
„Dodatkowo trzeba opłacić hosting, więc jeśli gra nie przewiduje żadnej formy płatnych bonusów albo tzw „ściepy” to będzie trzeba fundować grę z własnej kieszeni.”
Ściepa jak najbardziej nie jest odrzucana, po prostu jest zbyt daleko od choćby wersji alfa, by o tym decydować: Ściepa czy to za pomocą stron podobnych do kickstartera (a kto wie, naiwnym będąc można mieć nadzieję że może i sam kickstarter zdąży się otworzyć na UE?) czy za pomocą dotplaya.
Tak samo jak poruszane w artykule płatne bonusy- będą, ale chcemy się zastanowić nad tym, żeby nie były zbyt OP.