DeArcane – nowy silnik do tworzenia gier via www
Witam,
chciałbym przedstawić swój projekt ‘deArcane’. Framework PHP który ma ułatwić stworzenie własnej gry via-browser. PHP to małe niedopowiedzenie, bo pomysł będzie angażuje również języki typowo front-endowe: javascript, html5.
Moją ambicją jest zastąpienie innego popularnego silnika: Vallheru. Są znaczące różnice, bo Vallheru jest skryptem TGF, a moje intencje to bardziej zwykłe gry. Mechanizm sesji na pewno się pojawi jako jedna z funkcjonalności i będzie można go zaadaptować do własnej gry.
Jak w zamierzeniach będzie wyglądało tworzenie własnej gry?
Najważniejszą informacją jest to, że nie planuje samograju – pliku instalacyjnego gdzie musimy naciskać dalej, dalej, dalej, w rezultacie wszystko zrobi się samo. Wymagana będzie umiejętność programowania. W skrócie: wybieramy szkielet który następnie dekorujemy pozostałymi funkcjonalnościami.
Zasadniczo każdy nowy projekt powinniśmy oprzeć na jednym z 3 bazowych skryptów. W każdym z nich implementuje funkcjonalności jakie mogą się przydać w grze. Jedne z nich są charakterystyczne dla gatunku(np. eq dla gier RPG), pozostałe możemy przenosić pomiędzy (np. drag&drop, przesuwania mapy, wyszukiwanie ścieżki) – zazwyczaj będą to systemy ‘niskopoziomowe’.
- Space– gdy chcemy stworzyć grę podobną, w mniejszym bądź większym stopniu, do OGame. Rozgrywka w luźny sposób powiązania jest z rzeczywistym czasem. Rozwój odbywa się na zasadzie mnóstwa odliczań do zera, po upływie których rozbudowywana jest nasza infrastruktura. Zwykły klon byłby niezwykle nudny, dlatego, przy asyście biblioteki three.js, UI urozmaicimy o elementy 3D.
- World– naszym celem jest RPG. Główna rozgrywka w dalej prowadzona jest indywidualnie, jednak pojawiają się fragmenty gdzie interakcja pomiędzy graczami musi odbywać się w czasie rzeczywistym – np. w walkach. Spróbujemy rozwiązać problem zapisu stanu świata dla każdego z graczy. Aby zapewnić graczom robotę zaimplementuje system questów.
- Earth– typowa gra sieciowa, wymagające stałego połączenia z serwerem. Temu aspektowi będzie poświęcony ten projekt.
Tutaj chciałbym ostudzić zapał – jeśli się pojawił – bo to wyłącznie dążenia, które wymagają dużo pracy, a więc i czasu. Z różnych przyczyn, nie tylko złych, nie wszystko zostanie doprowadzone do skutku. Na etapie realizacji niektóre pomysły okażą się głupie i zostaną porzucone, równocześnie pojawią się nowe. Długoterminowe zobowiązania można znaleźć na stronie projektu.
Strona deArcane framework
Źródło na github
Facebook deArcane
Jak widać aktualnie projekt jest w powijakach. Zapamiętacie, że coś takiego jest i może kiedyś wam pomóc.
Michał.
„Najważniejszą informacją jest to, że nie planuje samograju – pliku instalacyjnego gdzie musimy naciskać dalej, dalej, dalej, w rezultacie wszystko zrobi się samo.” – to chyba nieco sprawia, że zainteresowanie Twoim projektem spada o 90%. Ci, którzy chcą robić swoje gry i mają pomysły, zwykle nie są programistami. A jak są, wolą napisać coś swojego.
Bez przesady. Konfiguracja gry bez instalatora to jakieś 15 min. Wolę tak, niż 35 klonów gier, stworzonych przez osoby, które nie wiedzą co to php.
Odpowiem zuchwale. Liczę na to, że osoby które nie znają się na programowaniu uznają deArcane za wartościowy i na tyle prosty, że postanowią zagłębić się w to jak tworzyć wykorzystując mój framework.
Uważam, że wersja v1 (planowana na 1Q 2018), będzie rozstrzygająca. Jeśli nie porwie serca internautów to zastanowię się czy brnięcie dalej ma sens.