Cyrodiil MMORPG

Czym właściwie jest to Cyrodiil? Z pewnością: niekomercyjną, darmową i przeglądarkową MMORPG, opartą na dobrze znanym silniku Vallheru. Uniwersum jest oparte na lore Bethesdowskiej serii The Elder Scrolls, której chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Nasza teraźniejszość dzieje się koło 100 lat po części IV: Oblivionie – czyli drugie tyle ma do TESV: Skyrim, w dwóch krainach kontynentu Tamriel: tytułowym Cyrodiil oraz sąsiadem z północnego zachodu, Hammerfell. To na chwilę obecną.

Twórcami gry jest prawie że mityczna grupa zwana Coa Aldalie, która przez pierwszych kilka lat nadzorowała i rządziła grą. Kiedy jednak przyszedł czas na zmiany, do administracji z chęcią i zapałem dołączyły nowe osoby, które obecnie piastują najwyższe stanowiska fabularne i mechaniczne krainy. Głównym administratorem, do którego każdy i z każdą możliwą sprawą udać się może, jest Królowa Hammerfell – Sinlea Sentinel.

Jednak o samej grze, żeby już nudnego wstępu nie przedłużać w nieskończoność:
Posiada ona dwa aspekty: fabularny oraz mechaniczny. Większość rzeczy musi się w nich łączyć (w końcu jak tu grać kobietą, będąc mechanicznym mężczyzną?!), lecz nie wszystko. Do wyboru dostępnych jest 10 ras, w tym ludzie, elfy i zwierzoludzie znane z TESów: od wysokich, muskularnych i bladolicych Nordów poprzez drobnych, acz zwinnych Bosmerów, a na łuską pokrytych Argonianach kończąc. Profesji stricte mechanicznych jest 6, lecz sposobów na rozwój postaci, zarówno mechaniczny jak i fabularny – tyle, ile tylko Wasza wyobraźnia jest w stanie wytworzyć! Alchemia, zbieranie ziół, polowanie na zwierzynę łowną – czy uprzykrzonych konkurentów do ręki jakiejś powabnej panny – utrzymywanie własnej winnicy, zbudowanie statku… To tylko część możliwości, których gra dostarcza z każdej strony!

Nie bój się więc splądrować ruin Ayleidów, rusz na poszukiwanie rzadkich surowców, wyprodukuj własne piwo, a na koniec odpocznij w domu, pykając własnoręcznie zrobioną fajkę. Przecież to dopiero początek!
Naturalnie nie poprzestajemy na tym, co już jest, wciąż planując kolejne uatrakcyjnienia i wprowadzenie nowości… Ale ciii! Nie można zdradzać tajemnicy zbyt wcześnie. 😉 Dość rzec, że wielkimi krokami zbliżają się nie mniejsze zmiany – i w silniku, i w fabule…

Przydatne linki:
http://www.cyrodiil.pl – gra
http://www.forum.cyrodiil.pl – forum główne, dla wszystkich – i wszystkiego
http://www.uesp.net – lore-wspomagacz (w języku angielskim)
http://www.skyrim.pl – lore-wspomagacz i nasi partnerzy (tu już po polsku)
http://www.cyrodiil.pl/imp_straz.php?step=info – co to właściwie ten profil i jak go stworzyć tak, by bezboleśnie przejść akceptację (to nie takie straszne, dzieci!)
http://www.cyrodiil.pl/imp_straz.php?step=admin – wszyscy ci, których chcecie o coś zapytać lub pomęczyć o stanowisko/poprowadzenie sesji/inne.

Lecz nie bój się, cna niewiasto i mężny śmiałku, na każde Wasze pytanie z chęcią odpowiedzą nasi MG, inni funkcyjni, Dział Pomocy, gracze na forum – albo jak zawsze pomocny wujek Google!

0 thoughts on “Cyrodiil MMORPG

  1. Niestety muszę rozbić tą piękną bańkę kłamstw i złudnych obietnic.
    Gra nie oferuje nieskończoną wolność postaci i rozbudowaną mechanikę. Co prawda masz do wyboru 10 ras, ale różnicy poza nazwą rasy w statystykach nie ma. Nawet atrybuty są praktycznie takie same (różnica połowy pkt do siły/szybkości przy następnym poziomie to tylko zabieg kosmetyczny), profesje tutaj działają dość poprawnie, ale nic dziwnego, skoro ich jest raptem z 6. Mechanika od kilkunastu miesięcy podupada, a błędy i nieścislłości rażą w oczy. Skoro łucznik potrafi szczałą odciaąć głowę (autentyk), a w „opuszczonych” kopalniach jest więcej ludzi i graczy, niż w miastach… Podobnie zresztą jest w kwestii fabularnej. Rzekoma nieograniczoność jest typowo komunistyczna i polega na tym, iż możesz opisać swą postać i jej historię w około 6 wariantach, polegających na tym iż wybierzesz, czy twoja postać miała cudowne/złe dzieciństwo, lub go nie pamięta, czy jest zły, dobry, oraz wymyślisz coś typowego w stylu szukasz zemsty, bogactwa, honoru. Oczywiście żadna wiedza wykraczająca poza niski poziom MG (tutaj strażników), oraz użycie magii, posiadanie jakiejś niezwykłej cechy typu umiejętność rozmowy z duchami (co w TES jest naprawdę typowe i dopuszczalne), nie może być zawarta w twojej karcie postaci. W przeciwnym przypadku zostaniesz poinformowaniu o konieczności zmiany i dostaniesz list informujący o tym,, że tutaj nie lubi się superbohaterów a twoja wiedza zostanie nazwana wymyślaniem i łamaniem praw Cyrodiil.
    Co prawda, kiedyś tak nie było, za czasów starej ekipy zarządzającej grą, projekt rozwijał się, a ludzie grali z sercem i pomysłami, można było spotkać niezwykłe postacie (góral Bosmer z klątwą nieboszczyka pół zombie ^^; szajka nekromantów Dunmerów z pustyni z Hammerfel), oraz ciągłe wydarzenia mechaniczno-fabularne. Teraz niestety rządzą tą grą jakieś nieumiejętne osoby, zachowujące się gburowato i z pogardą do innych, całkowicie nieobeznane z całą serią TES, a jedynie Oblivionem, przez co kuleje całość i klimat gry. Można ich porównać do obecnego rządu, który jedynie oczekuje uwielbienia za nic i wykorzystuje osiągnięcia poprzedników, samemu niszczęc to co zostało.
    Szczerze, fanom klimatu i fabuły, jak i całej serii TES, nie polecam tej gry. Polecam natomiast tym, którzy chcą pobawić się w średniowiecze z magią i czymś słabo przypominające połączenie TES z…klimatem opowieści Sapkowskiego (nie licząc Wiedźmina).

Dodaj komentarz