[LineCladis] Sadzenie i zbieranie roślin

logo

LineCladis rozwija się nadal mimo mrozu i niesprzyjających warunków. Tym razem uchylają rąbka tajemnicy w kwestii rolnictwa 🙂 Muszę przyznać, że zaczyna to wyglądać całkiem ciekawie, zwłaszcza od strony graficznej. Ciekawe kiedy premiera gry.

Ważną kwestią w projekcie jest system rolnictwa, hodowli oraz wszelakiej gospodarki rolnej. Chcięliśmy aby było to również dobrą zabawą dla ludzi, którzy weźmy na to średnio chcą walczyć a chcą zbijać fortunę (czy też rozwijać się) w stronę farmerstwa. Stworzyliśmy system odpowieni dla młodych jak i starszych wyjadaczy, dla graczy fabularno-mechanicznych jak i graczy czysto mechanicznych (tzw. Klikaczy). Ponizej opisze mniej więcej w jaki sposób to całe farmerstwo działa.
Początkowo gracz będzie mógł nająć w dzierżawę obszar rolny, obszar pastwiska lub sadu i za opłatą XYZ będzie mógł hodować zwierzęta bądź sadzić rośliny. Cena obszaru u NPC będzie miała znaczenie przy tym jaki kawałek ziemi chce wynająć gracz. Otóż obszarem ziemi nazywam tu „kafelki” ziemi, które ułozone są w odpowiednie formacje siatki. Poczatkowo oczywiście bedzie najmować można u NPC ale wraz ze wzrostem dorobku takiego gracza będzie on mógł sam wykupić do swojego domu kawałek ziemi zależny oczwiście też od wielkości. Oczywiście dodatkowo należy wspomnieć, że gracz, który ma już wykupiony obszar ziemi będzie mógł go wynajmować innym graczom, sam udostepniając (odpowiednio w opcjiach budynku mieszkalnego) ten obszar graczowi o określonym id, na określony czas z określoną ilością pieniędzy, które bedą pobierane okresowo (okres tygodniowy jest tu jak najbardziej na miejscu, lecz nie wyklucza się czynszu miesięcznego – do uzgodnienia).

Clipboard_xweawqw

Bez-nazwy_xweasrh

Tyle pod względem najmu teraz troszkę o tej wegetacji czyli jak to mniej więcej wygląda, kazdy plon ma 4 poziomy wegetacji: nasiona, wczesne kiełki, dojrzałe oraz zeschnięte (w przyszłości też zgniłe) Po zasadzeniu dany plon ma swój czas wzrostu np. Rzodkiewka 10 minut, truskawki 2 godziny itd. Kiedy plon jest gotowy do zbioru – od momętu zakończenia jego wegetacji – jest liczony okres, który jest okresem jaki gracz ma na zebranie danego plonu, po tym czasie plon usycha. Ważną informacją jest to, że po zasadzeniu i zebraniu plonu, gracz zyskuje ilość surowca (np słonecznika) zależny od rośliny – jest to wynik w przedziale 1-X, najczęściej 1-2 aczkolwiek są plony które dają tylko 1 surowca „bazowo” – wynik ten zwiększa się wraz z umiejetnościami w określonym drzewie rozwoju.
Jednakże co zrobić żeby zarobić by uzbierać nasiona? Otóż gracz może celowo doprowadzić do uschniecia plonu, daje to taki wynik że otrzymuje on 1-2 (zwiększane wraz z umiejętnościami) nasion. które może sprzedać lub ponownie przetworzyć sadząc kolejne połacie pola – (oczywiście więcej nasion można uzyskać poprzez odpopwiednie rozwinięcie drzewka rozwoju hodowcy).

Dodaj komentarz