[Smocza Dolina] Informacje o starcie gry

buttonJak wszyscy dobrze wiedzą, Smocza Dolina przechodzi obecnie „kryzys”, co hm… Jest chyba aż nazbyt delikatnym określeniem. Ruch w grze jest znikomy, ale mimo wszystko graczy wciąż przybywa. Zawsze zadziwiał mnie fenomen tej gry, że jakkolwiek by źle nie było, jest w stanie się podnieść i pokazać że wygryzie jeszcze nie jedną nową grę. Od dość długiego czasu w zaciszach Ahearnowego dysku, gra jest dalej pisana, z pomocą wolontariuszy oraz osób które chcą, żeby gra dalej istniała – i stokrotne dzięki im za tą pomoc.
Wprowadzany jest całkowicie nowy silnik, z nowymi zasadami rozgrywki, poprawiane są błędy, dodawane nowe ciekawostki, usuwane niepotrzebne. Ale największym wyzwaniem jak zwykle jest fabuła. Oczywiście jeden admin nie poradziłby sobie z napisaniem tego wszystkiego, ale to właśnie Ci wolontariusze, którzy pomagają przy grze teraz, zajmują się całym opisem fabuły, magii oraz innych niezbędnych do startu gry rzeczy. Wielu z was zapewne zapyta – po cholerę wracać tam, gdzie zaraz znów wszystko padnie. I po części macie racje, każdemu wolno się dziwić, zwłaszcza po ostatnich wydarzeniach. Z tą jednak różnicą, że łatwiej byłoby zamknąć grę, i powiedzieć „Projekt rzucam w cholerę, a Wy róbcie co chcecie”. Tak się jednak nie stało. Wiadomo jest że Smocza Dolina od dawna przyciągała wielu graczy, i również wielu starych graczy ubolewa nad stratą miejsca spotkań z ludźmi których tam poznali. Więc jedyne co można tutaj powiedzieć to, to, że gra nie jest porzucona na pastwę losu. Jak już było wcześniej wspomniane, pracę dalej trwają, i można powiedzieć że na prawdę niewiele brakuje do końca. Obecnie pisana jest reszta opisów, oraz dopracowywana mechanika, trwają również pracę nad możliwym wyważeniem gry, i zwiększeniem poziomu trudności rozgrywki. Co czeka was w nowej odsłonie Smoczej Doliny? Cóż…

Nowy system fabularny, tak oczekiwany przez graczy – od teraz to gracze wspomagani przez MG, będą tworzyć fabułę krainy;
Rezygnacja z większości niegrywalnych ras, pozostawienie podstawowych, + 3 dodatkowe;
Dużo większe znaczenie fabuły w rozgrywce
Nowy system zdobywania doświadczenia
Zmniejszenie ilości profesji, oraz bonusy zależne od wybranej profesji oraz klasy
Całkowicie zmienione wzory do poszczególnych czynności
Absolutnie nic nie zależy od poziomu postaci, tylko Ty decydujesz jak bardzo chcesz rozwinąć swoją postać
Dużo większe znaczenie Domów Rodowych, wprowadzenie ich do rozgrywki fabularnej.
… a to tylko mały przedsmak tego, co was czeka.

Lista zmian jeśli chodzi o samą rozgrywkę jest na prawdę duża, i brakłoby dnia, żeby wymienić wszystkie za jednym razem, zmiany te na pewno zadowolą jednych, innych już nie – nie każdemu da się przecież dogodzić, lecz pozostaje mieć nadzieje, że wszyscy szybko przywykną do tych zmian, które są z korzyścią dla wszystkich.

Na kiedy planowany jest start gry? Jeśli wszystko dobrze pójdzie, opisy zostaną dokończone, a mechanika dopięta, startować będziemy już w przyszłą niedzielę, w godzinach wieczornych. Także, czekajcie z niecierpliwością!

0 thoughts on “[Smocza Dolina] Informacje o starcie gry

  1. Błagam… gra działała kilka miesięcy po czym na kilka miesięcy padła… zamiast podnieść ją w miarę szybko i dać ludziom możliwość chociażby tymczasowej gry (Ludzi chętnych do tego zadania było naprawdę sporo) wszystko zostało zlane i pozostawione ślepemu losowi. Wielu ludzi tak zraziło się do tej gry że nie wrócą chociażby piwo za darmo rozdawali. A nawet jak przyjdą nowi gracze to co? Ile tym razem gra podziała? Pół roku? Tak więc wybaczcie iż nie podskoczę z radości…

  2. Ja myślę, że to co było nie jest tutaj aż tak ważne. Fakt można to było rozwiązać lepiej, ale wszyscy mają swoje życiowe problemy i czasem nie ma czasu na nic innego. Istotniejsze jest imo to, że Ahearn chce to dalej ciągnąć, to raczej dobrze wróży na przyszłość bo większość już dawno dała by sobie z tym spokój.

  3. Ja myślę, że to co było nie jest tutaj aż tak ważne. Fakt można to było rozwiązać lepiej, ale wszyscy mają swoje życiowe problemy i czasem nie ma czasu na nic innego. Istotniejsze jest imo to, że Ahearn chce to dalej ciągnąć, to raczej dobrze wróży na przyszłość bo większość już dawno dała by sobie z tym spokój.

  4. Ja tam szczerze za tym aby gra działała, co prawda starzy gracze się mogli zrazić przez to że gra padła…(delikatne określenie.) Mimo to cieszy mnie to że Ahearn ją podnosi. Może i jest źle ale przypomnijmy sobie zabawę z evenduarem…. Brrr aż mnie ciarki przeszyły.* zaśmiał się.* A że gorzej gra upaść nie może, to został jej tylko jeden kierunek, w górę.

  5. Ja tam szczerze za tym aby gra działała, co prawda starzy gracze się mogli zrazić przez to że gra padła…(delikatne określenie.) Mimo to cieszy mnie to że Ahearn ją podnosi. Może i jest źle ale przypomnijmy sobie zabawę z evenduarem…. Brrr aż mnie ciarki przeszyły.* zaśmiał się.* A że gorzej gra upaść nie może, to został jej tylko jeden kierunek, w górę.

Dodaj komentarz