Zew PBF

…grób świętej pamięci księdza Alberta Whateleya został w brutalny sposób zdewastowany. Nagrobek oblano farbą, kwiaty wyrzucono, tablica nagrobna została wyrwana i połamana. Nie wiadomo, kto dokonał tego okrutnego czynu na cmentarzu Cronenberga; ojciec Smith oraz grabarz Orlock, osoby odpowiedzialne za nekropolię, nie zauważyli nikogo podejrzanego oprócz zwykłych osób odwiedzających zmarłych w spokoju, ciszy i zadumie. Policja prowadzi śledztwo i uspokaja wszystkich, że jest to najzwyklejszy akt wandalizmu.

Coraz więcej osób skarży się na to, że ktoś ich prześladuje, dręczy listownie oraz w nocy rzuca kamieniami w szyby. Marynarze i rybacy niechętnie wypływają w morze, narzekając na dręczące ich koszmary i trudne do wyjaśnienia uczucia, jakie targają nimi będąc z dala od lądu. Kilka osób popełniło samobójstwo, krzycząc niezrozumiałe słowa w jakimś nieznanym języku. Niemowlęta i małe dzieci spędzają całe noce płacząc, tak, jakby bały się zmrużyć oczy. Coraz więcej osób sięga po narkotyki, nie będąc w stanie poradzić sobie ze stresem i dręczącymi ich snami.

[youtube]sM0XvXEt2lo[/youtube]

Chociaż jest to ogromne skrócenie całego filmu jak i opowiadania, to ten króciutki filmik zawiera prawie wszystko, co charakteryzuje twórczość Lovecrafta – polecam każdemu, kto chciałby zapoznać się z twórczością Samotnika z Providence oraz każdemu, kto chciałby zrozumieć, o czym jest forum.

A o czym jest? Najprościej można więc określić ten pbf jako połączenie kilku rzeczy – horror i gęsty klimat znany z klasyków literatury grozy takich jak zbiór opowiadań „Zew Cthulhu”, „Droga do szaleństwa”, czy „Miasteczko Salem”, „Carrie”, albo „Lśnienie”. Tajemnice, śledztwa i napięcie zmieszane z niepokojem już od pierwszych chwil seriali „Z Archiwum X”, „Miasteczko Twin Peaks” oraz „Milenium”. Urok lat dwudziestych, z wszystkimi wadami i zaletami znany ze szklanego ekranu w postaci „Zakazanego Imperium”, „Burzliwych lat dwudziestych”, „Brzdąca”, „Ojca Chrzestnego 2” albo nawet „Oszukanej”. Może i brzmi to dość niesamowicie, ale tak najprościej jest opisać. Chodzi tutaj o niepokój, tajemnicę i grozę, osadzone mocno w historycznych realiach, tak samo jak o zwykłe życie niemalże sto lat temu.

Na Zewie gracze mają możliwość wcielenia się w ludzi, którzy stykają się z napawającymi grozą wydarzeniami mającymi swoje źródło w świecie rzeczywistym lub też tym pomiędzy jawą a snem. Ich celem jest rozwiązywanie mrocznych zagadek, odkrywanie niezwykłych reliktów zapomnianych cywilizacji, badanie bluźnierczych i zakazanych ksiąg oraz powstrzymywanie niebezpiecznych kultów czy nawet jednostek, które chcą osiągnąć swój cel za wszelką cenę. Na ich drodze stoi wiele niebezpieczeństw – potwory rodem z sennych koszmarów mogą okazać się nie mniej groźne od ludzi, którzy dla pieniędzy i władzy gotowi są zrobić wszystko i nie cofną się przed niczym. Ale nie jest to jedyna możliwość gry, o nie. Jeżeli ktoś stwierdzi, że nie czuje się na siłach by angażować się w coś większego i nadnaturalnego, może śmiało żyć jako zwykły mieszkaniec małego miasteczka na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych na początku lat dwudziestych.

Co więc oferuje Zew?

– brak bilokacji,
– brak tak zwanych kanonów oraz uprzednio przygotowanych postaci „fabularnych”
– brak informatorów, relacji oraz subforów „postaciowych”
– mnóstwo postaci niezależnych pod pieczą Mistrza Gry
– aktywnego Mistrza Gry, mającego na swoim koncie dziesiątki przeprowadzonych sesji i nie są to czcze przechwałki jak na wielu forach,
– od ósmego stycznia, czyli otwarcia forum, do chwili obecnej przeprowadzono osiemnaście wątków z udziałem Mistrza Gry, czyli tak zwanych „eventów”,
– możliwość gry na forum historycznym oraz na forum fantasy zależnie od preferencji,
– możliwość śmierci oraz fizycznego i psychicznego okaleczenia postaci bez pytania o zgodę gracza,
– możliwość wcielenia się w dowolną postać; od nastoletniego złodzieja, poprzez czarnoskórego muzyka, aż na sędziwym profesorze uniwersytetu kończąc,
– proste karty postaci, bez zbędnych kodów,
– fabułę oferującą mnóstwo możliwości gry, już teraz przygotowaną na minimum pół roku aktywnej gry,
– gazetę, którą mogą współtworzyć użytkownicy,
– odwzorowanie początku lat dwudziestych, tuż po zakończeniu pierwszej wojny światowej,
– odwzorowanie gry fabularnej Zew Cthulhu na forum,
– prostą, autorską mechanikę, opracowaną na podstawie istniejących systemów rpg,
– administrację posiadającą wieloletnie doświadczenie zarówno pod względem prowadzenia sesji, jak i adminowania forum,
– przyjemną dla oka szatę graficzną bez wszechobecnego htmla,
– sto dwadzieścia siedem zawodów podzielonych na piętnaście kategorii,
– sto czterdzieści szczegółowo opisanych miejsc do gry,
– „krainę Lovecrafta”, czyli stan Massachusetts, w tym cztery miasta, góry, lasy, wyżyny, doliny, rzeki, jeziora oraz ocean,

Ale spokojnie! Forum nie stanie się jednym z wielu forów typu urban fantasy, gdzie potwory żyją tuż obok ludzi a jedyną atrakcją jest bal w rezydencji raz miesiąc, o nie. Południowa część Nowej Anglii, miejsce gry, troszkę się różni od „krainy Lovecrafta” znanej z kart opowiadań. Sporo rzeczy zostało zmienionych, by bardziej pasowało do internetowego forum poświęconego grze fabularnej i jednocześnie zachowało wszystkie tak charakterystyczne elementy dla literackiego oryginału. Duży, dopracowany świat, możliwość gry kim tylko zechcemy, odwzorowane historyczne realia, prosta mechanika (osiem umiejętności oraz jedna cecha, brak kostek), misje i wydarzenia prowadzone w jedyny sensowny sposób (wiele przygód dla kilku osób, nie jedna przygoda dla wielu osób) oraz prawdopodobnie nowość na forach – wprowadzenie obowiązkowego celu dla każdej postaci, który nadaje kierunek rozgrywce.

Jeżeli ktoś zechce założyć własną restaurację, proszę bardzo, wystarczy porozmawiać z administracją i wybranym Mistrzem Gry. Jeżeli ktoś zechce założyć własną mafię i ściągać haracze od innych graczy za „ochronę”, droga wolna, wystarczy odpowiednio przedstawić swoje plany i liczyć się z tym, że inny gracz jako policjant czy agent federalny będzie ścigał przestępców i wszystkich, którzy łamią prawo. Chcesz wcielić się w rolę weterana Wielkiej Wojny, który nie może odnaleźć się w świecie pokoju? Żaden problem. Chcesz spróbować swoich sił na deskach teatru jako młoda aktorka? Nie ma sprawy. Pragniesz poczuć dreszcz emocji jaki towarzyszy nielegalnemu handlowi alkoholem tuż pod nosem funkcjonariuszy policji? Zew umożliwia nie tylko to, ale i wiele, wiele więcej.

Zew
Zew

Przydatne linki:
Adres forum – http://arkham.cba.pl

Dodaj komentarz