Nowa odsłona Gruzowiska – recenzja

Gry TGF są specyficznymi grami, które całkowicie różnią się od klasycznych gier PC. Przede wszystkim zwykle nie ma w nich mechaniki więc na ten element nie ma potrzeby zwracać uwagi. Niemniej jest kilka rzeczy, które są charakterystyczne. Są to:

  1. Istnienie fabuły głównej – czyli fabuły, która dotyczy lub może dotyczyć wszystkich postaci
  2. Rozbudowany świat fantastyczny
  3. Zaangażowane grono Mistrzów Gry

Właściwie jeśli jakaś gra nie spełnia tych charakterystycznych punktów to nie jest grą TGF. Czy nowe gruzowisko je spełnia? Zobaczymy. 

Obecnie gra jest dostępna pod adresem gruzowisko-rpg.eu co jest zmianą dość istotną gdyż wiele osób może próbować wejść przez stary adres, niestety nie jest on dostępny.

  1. Fabuła główna – Gruzowisko posiada takową, objawia się ona przez kanały takie jak popularne Wieści, Plotki i Codzienniki. Obecna fabuła skupia się na sytuacji politycznej, ponieważ król zaginął a różnego rodzaju frakcje starają się ugrać na tym jakieś wpływy. Czy to oznacza, że gra postawi teraz na grę frakcji i politykę? Trudno powiedzieć, ten element zawsze był na Gruzie silny jednak trochę niemrawo to się wszystko toczyło. Zobaczymy jak będzie teraz, dla mnie to może być ciekawy element jeśli zostanie poprawnie wykorzystany. Musiałaby powstać jakaś ciekawsza mechanika z tym związana.
  2. Rozbudowany świat fantastyczny – Myślę, że warunek spełniony, wiki Gruzowiska jest wypełniona po brzegi informacjami o świecie gry i nie ma tutaj co się za bardzo rozwodzić, wystarczy poczytać 😉
  3. Zaangażowane grono MG – Tutaj trudno powiedzieć póki co, ekipa jest nowa i prawdę mówiąc to nie miała jeszcze okazji się sprawdzić na pewno jest bardzo zaangażowana w promocję gry, niestety brakuje mi kilku informacji, które powinny zostać puszczone w świat zanim ludzie zaangażują się w taki projekt. Przede wszystkim, dlaczego stary Gruz zniknął, skąd się wzięła nowa ekipa, czy długo zamierza grę prowadzić czy może też zniknie jak choćby Smocza Dolina. To są kwestie istotne ponieważ jeśli wyjaśnienia będą wiarygodne to mogą przekonać graczy do ponownej gry.

W mojej ocenie można spokojnie nowe Gruzowisko zakwalifikować do Tekstowych Gier Fabularnych. Zaś jak dobrym TGFem będzie to już czas pokaże z resztą jak zawsze. Na pewno prowadzenie gry to nie rurki z kremem i trzeba włożyć sporo wysiłku by stała się ona solidną alternatywą dla wybrednych graczy 😉

Osobiście, mi, brakuje informacji tak w samej grze jak i poza nią skąd to się wzięło, jak długo będzie istnieć, czy ekipa jest solidna i wytrzyma próbę czasu? MG informowali mnie, że w grze pojawił się system fabularny, co nie jest jakimś wielkim ewenementem w TGFach ale jest krokiem w dobrą stronę. Rzuty w sesji zawsze będą bardziej strawne dla graczy niż czysty storyteling choć oczywiście nie można z nimi przesadzać ^^.

Generalnie bardzo bym się cieszył gdyby Gruz na stałe powrócił do życia, mam nadzieję, że dacie mu wtedy szansę bo moim zdaniem steampunk zasługuje na reprezentację wśród gier TGF.

grajzadarmo

3 thoughts on “Nowa odsłona Gruzowiska – recenzja

  1. Grałem na poprzedniej wersji Gruzowiska. Plusy gry to na pewno klimat i oryginalność pomysłu. Czyli wyłączamy oklepany temat magii i miecza. Minusem tamtej edycji było kiepskie zaangażowanie w grę u twórcy pomysłu, jak i pod względem fabularnym, gra po prostu leżała i kwiczała.
    Teraz liczę na bardziej zgraną ekipę MG i życzyłbym stworzenia w końcu gry na polskim rynku takiej, gdzie można coś realnie osiagnąć i dobrze się bawić, zamiast słuchania ciągłych obietnic – „będzie, będzie – cierpliwości, kiedyś będzie”. 🙂 Bo lata mijają bardzo szybko…

Dodaj komentarz