[Ithildin] Informacje na temat projektu

Cześć, witajcie.
A więc po kolei, gdyż jak sami widzicie, wiele się pozmieniało i jeszcze więcej zmian dopiero przed nami – mam nadzieję, że na lepsze.

Po pierwsze mamy nowe forum, gdyż stare płatało wiele figli, aż w finalnej fazie swego żywota odmówiło już posłuszeństwa. Część ważniejszych tematów poprzenosiłem (choć nie było ich zbyt dużo), ale to nadal mało jak na transfer jaki możemy wykorzystać.
Nowe forum wydaje się bardziej praktyczne, ma wbudowanych więcej opcji – zachęcam więc do rejestracji, korzystania z jego uroków, no i zapełniania bazy nowymi wątkami i postami. :)

Druga sprawa – i moim zdaniem najważniejsza. Jak powszechnie wiadomo, niedawno upadło Shire – dosyć wiekowa tekstowa gra fabularna, której realia również były osadzone w świecie wykreowanym przez Tolkiena. Część osób, które zżyły się z grą i wniosły do niej wiele dobrego, postanowiła stworzyć jej nową odsłonę pod inną nazwą – Endorё. Dotarły mnie o tym słuchy i z tego wszystkiego, po kilku rozmowach, postanowiliśmy połączyć te dwa projekty aby stworzyć jeden – lepszy. Wspólnie ustaliliśmy wiele spraw i oto co z tego wynikło:
1. Nazwa gry najprawdopodobniej będzie zmieniona na Endorё, aczkolwiek jest to kwestia do przedyskutowania.
2. Postanowiliśmy przedstawić grywalną wersję jak najszybciej. Chcemy przez to sprawdzić, z jakim odzewem spotka się nasz projekt i ile osób zainteresuje. Wersja początkowa będzie w głównej mierze służyła fabule i bazowała na dobrze znanym nam wszystkim silniku Vallheru. Jest ogólnie rozumiany i sądzimy, że dobrze posłuży celowi, jaki pierwsza odsłona gry ma spełniać.
3. Mechanika gry będzie ograniczona do minimum – jeśli trzeba porównać, początkowa wersja będzie bardzo podobna do gier PBF (Play By Forum), jednak z rozbudowanymi systemami służącymi nam wszystkim (kreacja postaci, umiejętności, profile, karty postaci, ekwipunek). Wobec tego rozwój postaci na drodze mechanicznej (walki z potworami, górnictwo, strażnice, chowańce, czy cokolwiek innego, co było jeszcze w Vallheru dostępne) będzie początkowo wyłączony.
4. Zamiast tego planowane jest wprowadzenie rozbudowanego systemu sesji fabularnych, poprzez które gracze będą mogli rozwijać swoje umiejętności, nabywać nowy ekwipunek itp. Nad ich przebiegiem będzie czuwać grono aktywnych Mistrzów Gry.
5. Po wprowadzeniu początkowej wersji, zacznie się proces jej udoskonalania. Stopniowo będziemy wprowadzać kolejne aspekty mechaniczne dostępne dla graczy, regiony Śródziemia będą powoli odsłaniać swe piękno.

To by było mniej więcej na tyle. Poprzez połączenie sił możemy pracować szybciej i wydajniej (wiele rzeczy jest już gotowych, czekających na implementację).
Gdyby były jakiekolwiek pytania – nie wahajcie się i śmiało piszcie.
Oczywiście zapraszam również do współpracy.

Isengrim

http://forum.ithildin.pl

0 thoughts on “[Ithildin] Informacje na temat projektu

Dodaj komentarz