Kroniki Fallathanu

Kroniki Fallathanu to tekstowa gra fabuarna istniejąca od 2004 roku, w której spory nacisk kładzie się na klimat. Grę fabularną umila graczom specjalnie przygotowany do tego celu System Fabularny, który powstawał przez ostatni rok i jest obecnie wdrażany (w mechanice jak i we wszelkich fabularnych elementach). KF posiada też własne Uniwersum, które jest obmyślane i rozwijane przez graczy, którzy mają możliwość tworzenia własnych ras, miejsc fabularnych itp.

Sama gra fabularna opiera się na kilku opcjach:

Poczta – gdzie gracze mogą prowadzić prywatne i raczej dwuosobowe sesje.
Codzienniki – główna opcja fabularna, gracze mogą tutaj zakładać własne sesje, które mogą być albo otwarte dla wszystkich, albo dla wybranej grupy osób. Jest w nich też dostęp do karty fabularnej postaci (która zawiera umiejętności, wady, cechy, biegłości postaci) oraz do kości (którymi możemy wykonywać rzuty na powodzenie określonych akcji).
Karczma – jest to specyficzny czat, na którym gracze są zobowiązani do zachowania klimatu. Ostatnio pojawiły się opcję pozwalające łączyć pokoje karczmy z codziennikami więc nic co tam jest pisane nie zaginie w odmętach zapomnienia.

Kroniki łączą grę fabularną z mechaniką gry, dzięki czemu nie biegają po niej „koksy fabularne” z pierwszym poziomem. Poziom mechaniczny odzwierciedla poziom fabularny, przy czym sama mechanika nie jest trudna i z łatwością możemy go nabić. Większą frajdę daje zdobywanie elementów fabularnych takich jak wyjątkowy ekwipunek, czary, umiejętności, lokacje. Postać fabularnie ma praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju (oczywiście w ramach istniejącej kosmologii ;)).

Przydatne linki:

http://www.kf2.pl – Gra