[Vallheru] Nowa Era!
Na Vallheru nastała Nowa Era. Poniżej wieść opisująca zmiany.
Tak więc nastała nowa era na Vallheru. Tym razem lista zmian nie jest zbyt długa. Zacznijmy najpierw od złych wieści:
– Zmieniły się pewne rzeczy niewidoczne dla graczy w samym silniku gry. Widocznym efektem tej zmiany jest zresetowanie wszystkich dodatkowych ustawień, jak również wyglądu gry. Dlatego akurat to trzeba ustawiać sobie ponownie.
To chyba tyle złych wiadomości 🙂 Czas na podsumowanie zmian:
– Gildia Łowców – niestety zrobiła się dużo mniej opłacalna. Dodatkowo, oprócz mniejszych zarobków, pojawiło się nieco więcej opcji jeżeli chodzi o przedmioty (łowcy mogą żądać nie tylko przedmiotów z miedzi czy leszczyny ale również wykonanych z innych materiałów). W przypadku żądania lepszych przedmiotów, nagroda pieniężna jest nieco wyższa.
– Zapowiadana z biciem w werble itd „fabularność”: zmienia się sposób w jaki można zostać bohaterem. Na razie więcej szczegółów nie zdradzę, w ciągu najbliższych 2 tygodni powinna pojawić się wieść podająca na ten temat dużo więcej informacji 🙂 Strażnik może i jeszcze zostanie w grze, ale dostęp do niego będzie najprawdopodobniej tylko w ostatnim tygodniu trwania ery.
– Mała katastrofa w Karczmie – tak, Fraa mnie zabije 🙂 W każdym bądź razie, karczma również przeszła małe odświeżenie. Ale to pewnie wszyscy stali bywalcy zauważą 🙂 Jeżeli ta zmiana się przyjmie, również i pokoje, które można wynajmować w karczmie zostaną odświeżone. Prawdę mówiąc, ta zmiana też raczej zasługiwałaby na osobną wieść 😛
– Zmiany w zielarstwie – nowy sposób naliczania ilości zebranych ziół, koszt w energii zbierania/suszenia (autorstwa Rincewinda). Tutaj nowe wzory oraz więcej informacji można znaleźć na forum w grze (konkretnie drugi najświeższy temat w dziale Archiwum propozycji, tytuł Zielarstwo).
– To może nie jest jakaś zmiana ale może wywołać zdziwienie u co po niektórych. W związku z nową erą, u wszystkich ponownie włączyła się 3-dniowa ochrona dla nowych graczy. Można ją oczywiście wyłączyć w statystykach. To może nieco powstrzymać ten początkowy szał zabijania w trakcie nowej ery 😀
I chyba najpoważniejsza zmiana w tej erze: Zmiany w systemie magii.
Można powiedzieć że cały system czarów przeszedł bardzo poważną operację plastyczną 🙂 Ogólnie rzecz biorąc, samo naliczanie obrony czy obrażeń wynikające z czaru, nie zmieniło się. Jednak diabeł tkwi w szczegółach:
– Wszystkie czary bojowe (służące do ataku oraz do obrony) zostały przypisane do jednego z 4 żywiołów: ziemia, powietrze, woda, ogień. Nie jest to tylko zmiana kosmetyczna 😉 Żywioł czaru ma bardzo duże znaczenie. W przypadku walki pomiędzy graczami, rodzaj żywiołu czaru atakującego i czaru obronnego może mieć nawet decydujące znaczenie. W przypadku kiedy żywioł czaru atakującego i czaru obronnego jest taki sam (np atakujemy ognistym czarem bojowym kogoś, kto używa ognistego czaru obronnego), czar obronny działa 2 razy skuteczniej (znaczy się, blokuje 2 razy więcej obrażeń, przy takim samym zużyciu punktów magii). Każdy żywioł ma jeden żywioł przeciwstawny sobie. Czyli woda bije ogień, ogień bije wiatr, wiatr bije ziemię, ziemia bije wodę. W przypadku kiedy w trakcie walki zostaną użyte czary z przeciwstawnych sobie żywiołów (np atakujemy wodnym czarem bojowym kogoś, kto używa ognistego czaru obronnego), czar obronny działa 2 razy gorzej (oznacza to, że blokuje 2 razy mniej obrażeń, przy takim samym zużyciu magii). Mam nadzieję, że jest to mniej więcej jasne 😉
– W związku z tą zmianą, pojawiło się dużo więcej czarów dla magów 🙂 Dlatego nieco został odświeżony wygląd Magicznej Wieży oraz Księgi Czarów (choć ta ostatnia będzie chyba jeszcze potrzebowała paru zmian). Na razie wszystkie nowe czary mają maksymalnie 50 poziom, ale postaram się, aby kolejne przybywały już w trakcie trwania ery 🙂
– Dodatkowo, niektóre potwory „nabawiły się” odporności na niektóre żywioły oraz posiadają ataki oparte na żywiole. Zmiana dotyczy niektórych potworów od poziomu 20 wzwyż. Potwór może posiadać 3 rodzaje odporności na wybrany żywioł (małą – redukuje obrażenia od czarów opartych na tym żywiole o 25%), średnią (redukcja o 50%) oraz silną (redukcja o 75%). Ogólnie rzecz biorąc, w takim wypadku, walka przy pomocy czarów z takim potworem, przypomina walkę pomiędzy magami (czyli znów, duże znaczenie ma żywioł czaru atakującego oraz obronnego gracza).
To chyba wszystkie informacje związane ze zmianami w nowej erze. Prawdopodobnie od poniedziałku znowu zaczniemy zabawę z ankietami a na razie życzę wszystkim miłej zabawy na nieco odmienionym Vallheru 🙂
P.S. Gdybym jakąś zmianę pominął w wieści, dajcie znać 🙂