[Ferelden] TGF w klimacie Dragon Age
W sumie chyba pierwszy wpis o Fereldenie na drzewie. Pierwszy raz z tą grą zetknąłem się gdy była w fazie produkcji i nie była dostępna online. Cały projekt wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie, poczynając od bardzo aktywnie prowadzonego fanpejdza na FB, po forum gdzie cyklicznie pojawiały się informacje na temat planowanej rozgrywki oraz świata gry. Obecnie gra wyszła już z fazy beta i można w nią bez problemu popykać. Póki co umożliwia tylko grę fabularną, mechanika ma pojawić się w przyszłości. Oto co o samej grze piszą autorzy:
1 marca 2014 Ferelden przeszedł z fazy beta testów fabularnych do etapu otwartej gry. Wchodząc do mrocznego świata osadzonego w uniwersum Dragon Age, gracze mają do dyspozycje takie funkcjonalności jak:
– Życie Fereldenu, w którym rozgrywane są sesje i przygody znaczące dla krainy
– 6 karczm, w których można napić się wyśmienitego fereldeńskiego miodu lub czasami oberwać od MG ciężkim przedmiotem
– Sesje prywatne, w których gracze mogą bawić się razem z innymi (dwuosobowe i grupowe)
– Zasłyszane, czyli plotki
– Wieści, w których pojawiają się wydarzenia o największym znaczeniu dla Fereldenu
– Tablicę ogłoszeń, na której można poszukiwać innych chętnych do rozegrania sesji
– Tradycyjną pocztę, przez którą można załatwić sprawy zarówno klimatyczne, jak i te niedotyczące świata Fereldenu
– Ferewiki, baza wiedzy na temat lore, wciąż poszerzana o nowe informacjeJeżeli więc jesteś fanem świata Dragon Age lub po prostu lubisz fabularną rozgrywkę i masz ochotę spróbować swoich sił w nowym świecie, dołącz do nas na www.ferelden.pl!
Pod względem wizualnym gra została bardzo dopracowana, do tego działa także na smartfonach i innych przenośnych urządzeniach, co jest jej sporym atutem, niespotykanym do tej pory w TGF. Pod względem możliwości fabularnych to rejestrując się w grze mamy 14 dni na stworzenie karty postaci, którą akceptuje opiekun. W systemie gry jest zaznaczone kto jest opiekunem dlatego nie ma żadnych problemów w komunikacji (chyba, że wynikające z braku skili interpersonalnych :P). Sesje prowadzone są w fajnie zorganizowany sposób o czym przekonacie się po zaakceptowaniu karty postaci (a czego nie będę tłumaczył, żeby nie psuć wam zabawy z odkrywaniem tego samodzielnie). Interfejs jest bardzo prosty dzięki czemu szybko i bez problemów łapiemy co i gdzie się znajduje. Ikony są duże i trudno je przegapić. Na tę chwilę projekt wygląda bardzo profesjonalnie 😉 W sumie to dość niecodzienne gdy ktoś z takim zaangażowaniem tworzy grę TGF. Tylko pogratulować mi pozostaje.
Tymczasem zapraszam was do gry i do sesji w świecie Dragon Age.
Gra rzeczywiście bardzo dopracowana wizualnie, widać, że administracja angażuje się w tworzenie jej klimatu. Fabuła posuwa się naprzód, zasady są przejrzyste. Myślę, że każdy może tu znaleźć coś dla siebie.
Tylko szkoda, że nie można grać qunari 😉