Zapowiedź KF 2.0

Kroniki Fallathanu to gra, która nieustannie się rozwija. W swojej długiej historii przechodziła już wiele metamorfoz, mniej lub bardziej gwałtownych zmian. W zeszłym roku mieliśmy kolejną, ponieważ rozpoczęła się Nowa Era, dziewiąta już – jeśli być dokładnym. Cały świat zmienił się nie do poznania, zniknęły państwa, a na ich miejsce pojawiły się nowe; zniknęły rasy,  ustępując pola innym. Niejednokrotnie na mapie zostały tylko nazwy miejsc, będące pomnikami starego świata. 

Nowa Era stwarza okazję do nowego otwarcia oraz do usystematyzowania wielu do tej pory niesprecyzowanych elementów. Dlatego też zamierzamy otworzyć nowy rozdział w rozwoju gry tak fabularnym, jak i mechanicznym. Zwieńczeniem tych prac ma być wydanie wersji 2.0 KF. Cele, jakie sobie postawiliśmy, choć ambitne, uwzględniają to, co w grze już istnieje – tak w kontekście fabularnym, jak i mechanicznym. Naszym najważniejszym założeniem oraz głównym kierunkiem prac będzie uzupełnienie luk, uspójnienie lore oraz uatrakcyjnienie mechaniki gry. Aby osiągnąć te cele, stworzyliśmy dwa zespoły, KFTeam, który pracuje nad rozwojem silnika gry, oraz LoreTeam, który zajmuje się lore i fabułą świata. Efekty pracy obu zespołów będą publikowane w formie nowych wersji gry, które rozciągać się będą na wersje od 1.6 do 2.0. Już w wersji 1.6 dostaniecie w swoje łapki nowy wygląd gry dostosowany do urządzeń mobilnych, ale także wiele innych zmian, które mają usprawnić choćby życie rodów. Bardzo dużo uwagi chcemy poświęcić zarówno rozwojowi i ujednoliceniu tła fabularnego naszego świata, jak i mechanizmów gry fabularnej. 

Już niedługo w ręce betatesterów trafią nowe opisy kosmologii świata, państw oraz magii. Dzięki temu będziemy w stanie ocenić, czy świat oraz historia, którą zamierzamy wam przedstawić jest gotowa do zaprezentowania graczkom i graczom oraz wprowadzania w życie, czy też wymaga jeszcze drobnych poprawek, tak byście wy jako gracze otrzymali spójny, ciekawy i emocjonujący świat, w którym będziecie z przyjemnością wcielać się w wasze postacie .Zdajemy sobie sprawę, iż wielu z was z niecierpliwością wyczekuje tych zmian, dlatego też, gdy będziemy pewni, iż przygotowana przez nas wersja jest dopracowana oraz przejdzie ona testy pod czujnym okiem betatesterów, niezwłocznie ją wam udostępnimy.

Podobne zmiany wprowadzane będą swoim rytmem w regulaminach gry fabularnej, tak by stały się one o wiele bardziej przejrzyste i zrozumiałe dla każdego gracza. Będą one  w prosty sposób wskazywać fabularne możliwości postaci, rodu czy organizacji, jak i to, co mogą one zdobyć, biorąc udział w sesjach fabularnych w grze. Chcemy, żeby gra fabularna wynagradzała włożone w nią zaangażowanie.

Zmianom ulegnie nie tylko fabuła i mechanika gry, ale także sposób pracy ekipy rangowych począwszy od administracji, przez mistrzów gry, po karczmarzy. Zależy nam na większej komunikacji ze społecznością gry, tak by wspólnie z wami móc wypracować nowe, lepsze, ciekawsze rozwiązania oraz rozwiązywać ewentualne problemy, jakie pojawiają się przy grze tak rozbudowanej jak Kroniki, zarówno w kontekście fabularnym, jak i mechanicznym. Bardzo chcemy, żebyście brali aktywny udział w kształtowaniu świata, dlatego też jesteśmy otwarci na wasze pomysły, nowe możliwości fabularne postaci, rozwój nauki, technologii, jak i magii wewnątrz świata Fallathanu. Chcemy, by tego typu elementy, ich odkrywanie, rozwój były niezwykłą przygodą dla postaci, które zechcą nad nowymi wynalazkami pracować. Podobnie też chcemy, żebyście to wy, graczki i gracze, KFowa społeczność, współtworzyli miejsca istniejące w świecie, żebyście przygotowywali opisy oficjalnie uznane przez administrację jako kanoniczne. Mogą to być siedziby rodowe, organizacji, nieznane do tej pory lokacje, tajemnicze i niezbadane mogące nęcić innych poszukiwaczy przygód niecodziennymi nagrodami.

To są nasze główne wyzwania, które jako KFTeam oraz LoreTeam stawiamy teraz przed sobą. Nie zamierzamy jednak na tym poprzestać! Tworzenie sesji, jej akceptacja i cały proces, który trzeba przy tym przejść, jest zdecydowanie zbyt czasochłonny. Będziemy starali się go jak najbardziej uprościć i zautomatyzować, tak, by nie zajmował zbyt dużo czasu oraz sam w sobie nie stanowił bariery w rozgrywce, czegoś co zniechęca do udziału w FG. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż obecnie stosowane przez nas zasady oraz metody nie współgrają z aktywnością oraz mnogością pomysłów, które macie wy. Dlatego też zamierzamy nad tym elementem pracować tak, by był on o wiele prostszy, jak i mniej czasochłonny zarówno dla graczy jak i MG. Ci ostatni dzięki temu będą mieć więcej czasu na pomaganie graczom prowadzenie dla was rozgrywki.

Oczywiście we wszystkich zmianach KFTeam współpracuje z administracją gry, dzięki czemu odkrywamy, jakiego typu problemy możemy napotkać i staramy się na nie przygotować. Staramy się też brać pod uwagę opinię graczy – dlatego zapraszamy do grupy betatesterów. Liczymy, że ich pomoc pozwoli nam lepiej ocenić zasadność i sensowność wprowadzanych zmian. Napiszcie z głównej postaci do ID 1, jeśli chcielibyście do takiej grupy dołączyć, przy czym zastrzegamy, że liczba miejsc jest ograniczona, dlatego postarajcie się jak najlepiej uzasadnić swoją chęć uczestnictwa.

Jak zatem widzicie, prace idą pełną parą, a cele są ambitne, ale i niezbędne dla dalszego dobrego funkcjonowania gry. Uważnie wsłuchujemy się w wasze uwagi i potrzeby. O wszystkim zostaniecie poinformowani w odpowiednim czasie, jednak już teraz zapraszamy do śledzenia na forum wątku dotyczącego zmian w grze, dzięki czemu możecie być na bieżąco. 

KFTeam