Ferelden – tekstowy RPG osadzony w uniwersum Dragon Age
Na początek o świecie
Nasza gra będzie osadzona w Fereldenie – jednym z królestw Thedas, znanym z gier i książek z serii Dragon Age. Wybraliśmy te realia ponieważ Dragon Age oferuje bogate, lecz nieprzeładowane lore w klimacie mrocznego fantasy. Świat jest więc pełen nierówności, ucisku, potworów i tajemnic. Thedas jest miejscem targanym przez niezliczone konflikty i wojny, a sama struktura społeczna sprawia, że co chwila wybuchają mniejsze lub większe zatargi. Dlatego właśnie wybraliśmy Thedas i Ferelden – ponieważ nie chcemy robić gry, w której na siłę trzeba wymyślać przygody, chcemy zrobić grę, w której opowieść będzie toczyć się sama.
Nasze cele
Przede wszystkim chcemy stworzyć grę, która będzie zajmująca zarówno pod względem fabularnym, jak i mechanicznym. Pracujemy nad popartym mechaniką systemem fabularnym, który nada rozgrywce realizmu, dynamiki i kolorytu. Fabuła w Fereldenie będzie kreowana w dużej mierze przez graczy wspieranych przez MG, dając tym samym dość dużą swobodę rozgrywki. Dodatkowo mamy nadzieję, że wokół Fereldenu powstanie zgrana społeczność, dająca możliwość poznawania ciekawych, nowych osób.
Na jakim etapie są prace?
W tej chwili przygotowujemy się do fabularnych beta testów. Postanowiliśmy najpierw zacząć fabularną rozgrywkę, potem dołączyć do tego mechanikę opartą na zmodyfikowanym silniku Vallheru. Na testy już teraz mogą się zapisywać wszyscy chętni do fabularnej rozgrywki w realiach Dragon Age przez stronę zgłoszeniową (link na dole strony).
Parę słów o nas
Jesteśmy grupą, która tworzyła, współtworzyła, czy też po prostu grała w różne przeglądarkowe RPGi. Tworząc team Leanaí impire, wspólnie postanowiliśmy zająć się nowym projektem, przy którym jak najpełniej staramy się korzystać z naszych wcześniejszych doświadczeń. W tej chwili jest nas kilkanaście osób, w tym 3 programistów i dwóch grafików (grafika załączona do tekstu została stworzona przez jednego z nich – Yquana). Wielu spośród nas jest doświadczonymi MG lub fanami Dragon Age. Lub jednym i drugim naraz. Z pewnością też do naszego teamu dołączą nowe osoby, które poznamy po uruchomieniu gry.
Zapraszamy do wspólnej gry (już wkrótce),
Leanaí impire
Przydatne linki
Ferelden.pl – zapisy na beta testy
https://www.facebook.com/Ferelden – nasza strona na Facebooku
kontakt@ferelden.pl – nasz adres e-mail
Gratsy jeżeli uda wam się ogarnąć mechanikę vallheru na tyle, żeby wyłapać błędy i je naprawić 🙂
Z mechaniką vallheru jest ten problem, że co by nie chciał z nią zrobić to trzeba ją napisać od nowa 🙂
Dokładnie. Najgorsze jest połączenie vallheru i santica – wszystko na wszystkim. Ale takie zapewnienia „nowa era na nowym silniku” często sprawiały, że gra upadała bo nie każdemu chciało się pisać od nowa silnik… Dlatego jeżeli im się uda to będę podwójnie gratulować 🙂
Na pewno jest to wyzwanie, ponieważ silnik, mimo że w wersji 1.6 naprawdę mocno poprawiony, jest rozbudowany i nie wszystko działa tak, jak powinno (wiadomo, silnik beta ;)). Dodatkowo chcemy, aby mechanika była dopasowana do realiów świata i dlatego czeka nas żmudna praca z profilowaniem i wyłapywaniem bugów w nowych lub zmienionych lokacjach.
Hasła o przepisywaniu silnika albo samej bazy słyszałem wielokrotnie i w mojej ocenie takie podejście to jest mieszanie w śmietanie. Vallheru powstawało w zupełnie innym języku PHP – refactoring tego kodu jest bardzo czasochłonny, a na pewnym poziomie w zasadzie nieopłacalny. Z drugiej strony nie mamy teraz wąskiego gardła związanego ze środowiskiem serwerowym, bo kiedyś serwery były dużo droższe i niezoptymalizowany kod dużo mocniej ważył na grze. Ale odbiegam od tematu…
Thoran – niby tak, jeżeli mówimy o walce. Warstwę ekonomiczną można rozwijać bez rozorania wszystkiego. Myślę, że ten silnik można rozwijać w wielu innych kierunkach.
Ell – będziemy starać się łatać wszystkie bugi i balansować rozgrywkę, tak żeby gracze mogli i chcieli eksperyntować z buildami postaci.
Przede wszystkim – chcemy stworzyć ciekawy świat i zbudować społeczność, która będzie się świetnie bawić, poznawać pozytywnie zakręconych ludzi, którzy tak jak my lubią dobry role-play. Na pewno napotkamy jakieś problemy po drodze, ale jak na razie, od kilku miesięcy, przemy do przodu ; ).
Nie twierdzę, że nie ma on zalet. Jego podstawową zaletą jest to, że jest 😉 Nie trzeba tego pisać samemu, ale IMO w kilka miesięcy programistycznej pracy można by napisać coś lepszego.Choć z drugiej strony na niekomercyjną grę nie ma to najmniejszego sensu. Także wybór vallheru jest póki co najrozsądniejszym wyborem 🙂