[Kroniki Fallathanu] Wieści z frontu
Zapowiadane już od dłuższego czasu Kroniki Fallathanu 2 (KF 2), gra będąca następczynią – czy też odmłodzoną wersją – Kronik Fallathanu, weszła oficjalnie w życie, po fazie wstępnych testów, wraz z początkiem lutego. Od tego momentu ekipa KF, obecnie KF 2, nieustannie pracuje nad ulepszaniem gry i wdrożeniem brakujących, a potrzebnych elementów. Praca wre, jej efektów przybywa i dużą jej część mamy już za sobą.
Przede wszystkim ruszyły wieści, zapowiadające nową fabułę, opartą o całkiem nowy model jej prowadzenia i nowinki w samym świecie. Udało nam się uwolnić sesje od przymusu jednej, głównej linii, gdzie jeden motyw wlókł się przez całą fabułę w żółwim tempie, a prowadzący niewiele mógł zrobić, nie znając efektów pracy poprzednika. Obecna fabuła będzie mieć charakter wielotorowy; jednocześnie prowadzone sesje równoległe będą się odwoływać do wielu różnych elementów tego samego świata. Wkrótce ruszą codzienniki Fabuły Głównej, pojawią się też eventy. Dotychczas udało nam się przeprowadzić event walentynkowy. Jeszcze raz dziękujemy graczom za udział i pomysłowość.
Świat ten zaś to nowe ziemie, nowe ludy i nowe, poprawione opisy. Dodaliśmy szczep Nacjan; Fallathańczycy będą mogli więc zobaczyć, jak też wygląda ten wróg, co to wojował z nimi tyle lat i tak krwawo. Będzie także możliwość zagrania sobie postacią Nacjanina, jako osobą ze szczepu Nacjan. Być może wyposażymy też Nacjan w unikatowe umiejętności i zdolności, które wejdą do gry już z oficjalnym systemem fabularnym.
System fabularny to kolejna część pracy, którą udało nam się zrobić, a za którą odpowiedzialny jest Rudy. Na razie system jest betą, dyskutowaną na forum MG i poprawianą przez twórcę przy sugestiach i wsparciu reszty ekipy. Niewiele jednak minie czasu, nim ukaże się jego oficjalna wersja.
Pojawią się także nowe, poddane „rewitalizacji” opisy niektórych elementów naszego świata, jak jego kosmologia, odmłodzone księstwa czy dostosowane rasy premiowane. Z elementów graficznych i cieszących oko mamy dla Was mapę świata, tapety na pulpit czy – będące nowością – fabularno-mechaniczne lokacje, które są uzupełniane o grafiki i opisy, tak że niedługo będziemy mieli estetyczny, funkcjonalny komplet miejsc, w których postać może działać na różne sposoby.
Cały czas pracujemy też nad mechaniką, od całkiem dużych jej „modułów” do zupełnych, ale potrzebnych, drobiazgów. W obecnej wersji mechanika sprzężona jest z fabułą, co czyni grę nowatorską, oryginalną, wymagającą, a dla twórców – przejrzystą i niekłopotliwą w tworzeniu. Choć wydaje się ona trudna, stanowi też z tego powodu ciekawe wyzwanie, zaś o wszelkie rzeczy można zapytać, najlepiej na forum. Także na forum możecie zgłaszać nam błędy, bugi i nieścisłości, proponować nowe rozwiązania, zgłaszać ulepszenia. W ten sposób przyczyniacie się do doskonalenia gry.
Pozdrawiamy i zapraszamy do gry
Administracja KF2