Projekt Kaladmir

Pierwszy raz zawsze uważa się za najtrudniejszy, więc i ja wraz z pozostałymi postanowiłam wreszcie zrobić pierwszy krok w kierunku uświadomienia graczom, że coś, gdzieś jest tworzone.

Krótko i zwięźle.
Kaladmir, jak i większość zapewne powstających gier jest projektem autorskim. Powstał pod impulsem, chwilowym marudzeniem i chyba chęcią powrotu do gry sprzed lat. Niestety nie powiem wam otwarcie, że jest tam coś nowego, czy unikatowego, raczej zawiejemy nieco starymi koncepcjami osadzonymi w wykreowanym przez nas świecie. Nie będzie tu wiele powiewu świeżości, która ma być niczym bryza. Stawiamy raczej na projekt otwarty na to, że każdy gracz po bliższym zapoznaniu się z realiami świata znajdzie tam coś ciekawego co będzie mógł sam rozwinąć. Karczma, sesje globalne, zabawa gracze vs gracze to jest to co pragniemy stworzyć.

Fabularnie:
Kaladmiru to kraina raczej idealna ze względu na to, że nie grozi nam zamach ze strony innych państw, gdyż sam świat postanowiliśmy zamknąć pod magiczną barierą. Na pierwszy rzut oka podniosą się głosy sprzeciwu, że to wielkie ograniczenie, ale to daje nam cel, cel na wykreowanie fabuły, która przez pierwszą erę ma dążyć do otworzenia świata. W jaki sposób? Myślimy o tym, aby to sami gracze zdecydowali jak chcą to zrobić, a dostaną ku temu wiele propozycji. Nie stawiamy tutaj na to, że każdy gracz sam będzie się bawił na poczcie, ale na to, że zbierze jednego, drugiego towarzysza po czym wpadnie na pomysł (który przykładowo wyczytał gdzieś w historii świata) i zechce go wykorzystać. Co dalej? Działamy. Mogłabym napisać jeszcze wiele, ale sądzę, że zdradzanie od razu całości nic nie da, bo klimat i fabułę tworzyć się będzie w okresie od otwarcia gry do jej zakończenia, nie wcześniej, nie później.

Mechanicznie:
Co do mechaniki, powiem tyle, że odchodzimy od starych silników(podstawą jest vallheru 1.7) i stawiamy na rozwój postaci za pomocą drzewek. Jak to będzie wyglądać? Nasz mechanik twierdzi, że super, ale jak wiadomo, mechanicy. Więcej na ten temat będzie można przeczytać na blogu do którego link umieszczę na samym dole.

Na końcu kto tworzy grę. Cóż jesteśmy niewielką grupą, bo zaledwie cztery osoby, póki co. Poszukiwany jest dodatkowy fabularny, bo czas nie jest dla nas łaskawy, a chcielibyśmy przed wakacjami ukończyć wszystko. Tym artykułem chcieliśmy nakłonić was graczy do zajrzenia od czasu do czasu na naszego bloga i może wypowiedzenia się co sądzicie o tym co też wyprawiamy.

Potencjalny start gry datuje się na okres rozpoczęcia wakacji, po tym jak zdamy sesje egzaminacyjną.

Pozdrawiam,
Lairean i ekipa Kaladmir.
Adres do bloga: http://dev.kaladmir.tk/

0 thoughts on “Projekt Kaladmir

  1. Dzięki za ofertę 🙂 Jeśli będzie potrzebna pomoc bądź pewny, że napiszę 🙂
    Ewentualnie informacja dla osób zainteresowanych pomocą w fabule: 47139562 to mój numer gg. Można pisać spokojnie. Niestety ciężko mnie złapać na nie, bo jestem tylko wieczorami ew. późno w nocy, więc proszę się nie zniechęcać 🙂

  2. Dzięki za ofertę 🙂 Jeśli będzie potrzebna pomoc bądź pewny, że napiszę 🙂
    Ewentualnie informacja dla osób zainteresowanych pomocą w fabule: 47139562 to mój numer gg. Można pisać spokojnie. Niestety ciężko mnie złapać na nie, bo jestem tylko wieczorami ew. późno w nocy, więc proszę się nie zniechęcać 🙂

Dodaj komentarz