LineCladis – nowy wygląd i umiejętności
Witamy wszystkich bardzo gorąco w te coraz chłodniejsze dni,
Jak we wcześniejszym wpisie informowaliśmy silnik miał zostać ukończony w okolicach końca wakacji, mamy już wrzesień czyli… już nie długo ujrzycie na własne oczy to nad czym pracowaliśmy ładnych parę lat! Aktualnie jesteśmy w fazie wprowadzania mechanicznych rozwiązań, modyfikacji wyglądu oraz uzupełnianiu bazy danych co wiąże się z długą i żmudną pracą. Ekipa Fabularna zasuwa z tekstami byście mogli poczuć klimat słowiańskiej spuścizny w Eadern’ie, Defman przelewa tysiące linii kodu by wszystko miało ręce i nogi, a Sarigalae produkuje tony (jeśli można tu użyć takiego określenia :D) grafik i tworzy coraz to nowe rozwiązania mechaniczno-fabularne oczywiście mając na wszystko oko.
To może na tyle pod względem terminów i uwijania się z pracą naszych dzielnych twórców, a teraz coś, co pozwoli wam trochę bardziej zapoznać się z czym właściwie będziecie mieli styczność czyli zmiany ważne i te mniej ważne. Zacznijmy od zmiany wizualnej strony konceptu graficznego, czyli jak to się mówi „wyglądowi wewnętrznemu gry”. Wygląd zewnętrzny już znacie, a jak nie to możecie go poznać wchodząc na stronę http://www.linecladis.pl, on nie ulegnie większej zmianie, zaś wewnątrz gry postanowiliśmy zmienić parę rzeczy, które na pewno poprawiły przejrzystość i łatwość połapania w grze.
Jednymi z większych poprawek jakie zastosowaliśmy w wyglądzie są:
- wyrzucenie menu zawierającego aktywne skile – stwierdziliśmy, że nie potrzebne będzie wyświetlanie wszędzie gdzie się ruszymy menu z aktywnymi skillami które w danym momencie podczas walki będziemy używali, jeżeli chcemy zobaczyć listę aktywnych umiejętności w grze to po prostu klikamy na Księgę umiejętności, bądź kartę postaci i tam mamy pełen dostęp do ww. ikonek aktywnych „umek”
- podzielenie najważniejszych opcji menu – rozdzieliliśmy menu na najważniejsze które będą widoczne w prawym górnym rogu – umieszczając tam 3 główne elementy, będziecie mięli możliwość szybkiego skorzystania z nich bez zbędnego wyszukiwania po całej stronie – mają one charakterystyczny wygląd dzięki czemu od razu rzucają się w oczy – menu to zawiera na razie 3 opcje: Pomoc, Opcje oraz Wyloguj.
- dodanie ogólnego menu po lewej stronie, które wraz z przesuwaniem strony będzie zawsze widniało przy lewej krawędzi – menu to zawiera jak na razie: Dziennik, Przyjaciół, Rankingi + twój ranking, Wyszukaj, Karczmę główną, Powiązane konta oraz Usługę premium.
- dodatkowo dodaliśmy miejsce aktualnego pobytu postaci gracza, które umieszczone zostało mniej więcej w miejscu dawnych umiejętności aktywnych, dzięki czemu gracz po wylogowaniu i zalogowaniu po jakimś czasie będzie pamiętał gdzie ostatnio skończył swoją rozgrywkę.
- dodaliśmy również grafikę przy wyświetlaniu avatara, poziomu oraz pasków statystyk Życia, Energii i Doświadczenia
- wyrzuciliśmy wyświetlanie pasków z Maną/Zmęczeniem – uznaliśmy, że poza walką te dwie statystyki się nie przydają w normalnym użytkowaniu dla tego są one jedynie widoczne w karcie postaci.
- +/- parę drobnych poprawek
Większą zmianą objęliśmy także profil postaci który, teraz wygląda o wiele lepiej niż jak to wyszło w początkowym założeniu teraz jest miły dla oka i łatwy do rozczytania, co najważniejsze, każdy gracz ma możliwość obejrzenia co ma na sobie założonego dana postać – przedmioty w podglądzie nie zdradzają ich działania mechanicznego a jedynie działania fabularne no i oczywiście poza tym opis przedmiotu i jego nazwa – mistrz gry oraz moderatorzy po najechaniu na przedmiot będą widzieli dokładnie jakie cechy posiada – obrażenia/obronę/szanse na krwawienie itd. Co ciekawszym rozwiązaniem będzie możliwość bezbłędnego rozszyfrowania jaką rangę w grze dana postać zajmuje (rangę jak wy to nazywacie mechaniczną, ponieważ posiadanie rangi fabularnej nie będzie wiązało się z posiadaniem uprawnień – tak też ktoś z rangą fabularną Król Eadern nie będzie mógł korzystać z panelu itd) i jakie są dzięki temu jej zadania. W grze będą rangi odpowiednio zależne od mocy i uprawnień (kolejność wg. wagi) Admin Główny, Admin Techniczny, Admin Fabularny, Super Moderator, Mistrz Gry, Moderator i Przewodnik (zwany też jako helper)
Ogłaszamy także, że w niedługim czasie (nie wiem czy przed uruchomieniem czy też po uruchomieniu gry) wystartuje „konkurs” na mistrzów gry, który odbędzie się na naszym forum (www.forum.linecladis.pl) a troszeczkę później konkurs na helperów także forumowy – po wystartowaniu gry będziecie mięli wgląd do podstawowych pytań i regulaminu i to z niego będzie wywołany zwycięzca – informacje aktualnie zamieszczane na forum także będą zamieszczone w tych pytaniach ale to o wiele później 🙂 Szybując już tak po bezkresnych oceanach mechaniki chciałbym wspomnieć o czymś co drastycznie uległo zmianie. Otóż mowa tu o umiejętnościach, ich zdobywaniu i używaniu.We wcześniejszym koncepcie zdobywanie umiejętności polegało na tym, że po zdobyciu poziomu otrzymywało się punkty, które zaś można było rozdysponować w jedno z drzewek w danej drodze rozwoju. Jednakże poprzez parę istotnych zmian i rozmowach z wcześniejszym programistą Ivanem i obecnym głównym: Defmanem, doszliśmy do wniosku, że taki sposób zdobywania umiejętności jest „ograniczający” ponieważ istnieje droga walki miecz, zasięg i magia i nie można robić nic poza tym… i w taki oto magiczny sposób zmienił się system rozwijania postaci – wyrzuciliśmy drzewka umiejętności i drogi walk a zamiast tego daliśmy możliwość nauki każdej umiejętności – tak też teraz będziecie mogli być strzelającymi magami, albo leczącymi wojownikami. Trzeba wspomnieć tu, że umiejętności rozwijają się z naszymi statystykami – czyli jak rozdamy „statystyki” i im wyższy poziom będziemy mięli tym umiejętności będą (najczęściej) potężniejsze. No ok, wszystko ładnie i pięknie ale jak się je zdobywa zapytacie? Otóż tym razem wywaliliśmy też łatwiejszą opcję „kliknięcia i magicznego nauczenia się zdolności”, teraz by nauczyć się zdolności, musimy pójść do trenera, który będzie chciał nas nauczyć poszczególnej umiejętności, zapłacić w złocie, punktach, które otrzymujemy co poziom oraz zrobić dla NPC zadanie – tak! zrobić zadanie za które nauczymy się zadania no i oczywiście otrzymamy
doświadczenie.
Jedynym ograniczeniem jakie nas powstrzymuje przed zabójczymi zdolnościami, bądź potężnymi zaklęciami / rytuałami jest ograniczenie poziomu – tzn. nie że czar wymaga określonego poziomu, tylko dane kręgi (a do 20 poziomu, który w becie jest poziomem maksymalnym) wymagają poszczególnych poziomów na ich użytkowanie co dokładniej zostanie opisane w następnej – „przedwypuszczeniowej” wieści (ahh te słowotwórstwo :P).
Tak też to wszystko co na dzisiaj dla was przygotowaliśmy. Mamy nadzieję, że news się podobał a sama nasza praca i małe poślizgi czasowe z
wypuszczeniem nie sprawiają wam większego problemu a jedynie wzmacniają smak na więcej.
Pozdrawiamy,
Ekipa LineCladis.